„Шведска маса” чества Деня на идиота
„Шведска маса” чества Деня на идиота / колаж: Златина Гайдажиева
„Шведска маса” чества Деня на идиота
50341
„Шведска маса” чества Деня на идиота
  • „Шведска маса” чества Деня на идиота

И отпочна се третият седмоднев от месеца втори на годината трета от управлението Му на всемилостивия гербератор български.

Тогаз слънце пекна над земята с големина като човешка длан. Излязоха хората по агората и захортуваха с почуда, че чиновниците държавни в болярството, що държи здравето в каса, взели си хиляди грошове като награда за труда. И чудеха се хората как тъй пари за цяр на болните няма, ама за пазителите на касата със здравето народно имало.

И мина се не мина ден, пък единият от болярите Му, що Трайчо зовяха, призна се за виновен, че е пуснал в държавата чудовището страшно АКТА, но тогаз възправи се Ленторезец Първокопник и като посочи с пръст към тройната ламя коалиционна, рече „Тамо са вразите!”

Тъй разбра се, че тройнокоалиционните старейшини АКТА били пуснали.

Не се разбра обаче кой отвори портите и през тях с вълма от дим зловонен нахлуха две изчадия зловещи, що Весо Максимовсон и Красимир Калудовсон зовяха се. Тогаз почна предаването „Шведска маса” и рев, вой и скърцание със зъби чуха се, а родът человечески беше предаден на погибление духовно.

Още в началото прозвуча „Куин ъф Джапенка” и „китката” им от класики на Куин удари жестоко по ушите всички слушатели.

След дрезгавите самураи микрофонът беше поверен на Стефифешън, която изпя „Сладкопойна чучулига”. Цялостното усещане беше като за проскубан и пършив юрдек, който прави отчаяни опити да се издигне в небето.

В паноптикума на музикални чудаци влезе отново и Бойчо от Карнобат с версията му на класиката „Сутрин”

Между песните Максимовсон и Калудовсон дрънкаха небивалици и сричаха ужасно статии от бургаските вестници.

Безумното предаване продължи с кавър версия на руската група „Дрънк рашънс”. Хълцащите от самогон певци безсрамно представиха пред публиката кавър версия на песен на Селин Дион.

Безсмислието достигна нови висоти чрез прочитането на серия от поздрави за рождения ден на шоуто. Странното на цялата ситуация се криеше в простия факт, че „Шведска маса” нямаше никакъв рожден ден, но фейсбукърите бяха задръстили фейсбук профила Svedska Masa с какви ли не трогателни позиви и благопожелания.

По желание на Весо Максимовсон в ефира се разля тежък соц рокендрол в изпълнение на Константин Атанасов и програмното му парче „Да пеем за  младостта”.

На втория час на шоуто започна дискусия по темата „Кои са най-нелепите и безсмислени празници в българския календар?”. Водещите отпочнаха едни спомени, един дрънканици и разни тъпотевини, които накараха един слушател да звънне, за да сложи край на словоизлиянията им. Преди това да се случи водещите успяха да потънат в спор дали на 24 май учениците манифестират с радост или със зор.

Иван Терзиев спомена, че не знае кой е най-безумният празник, но призна, че знае кой е най-странният. Оказа се, че това е Празникът на терориста. Чествал се на деня Х.

След него Ники поиска да чуе песен на най-бързия рапър Куршун. Водещите изразиха учудването си от това, че българите масово гледат турски сериали с приключенията на трагичните герои Запекчи и Сюргюн, а слушателите на предаването искали да слушат турски рап. След кратко туткане го излъчиха. Накрая Ники припомни, че е имало Ден на авиацията.

Максимовсон и Калудовсон спешно запрелистваха указателя, за да издирят някоя стюардеса, която да ги почерпи.

Бат Коста отсъди, че Денят на славянската писменост 24 май е нещо хубаво и че на този ден всички бургазлии празнували от сърце и манифестирали.

Друг паметлив слушател припомни, че 1 май преди години е бил освен Ден на труда и Ден на червеното яйце, когато партийците плюскали козунаци и се чукали с яйца.

После се коментира концепцията, че другарите комунисти просто са копирали църковния календар и са го заменили с измислени празници.

По същия способ и Стефифешън копира песента „Ти ужасно закъсня” и наложи върху нея характерното си виене.

Понеже стефифешъновото изпълнение създаде една такава творческа атмосфера, Максимовсон прочете избрани пасажи от настолното си четиво „Въведение в маркучологията” на професор Клийнботъм, от които стана ясно какви са разновидностите запек, диария и прочие такива дискомфортни проявления на отделителната система.

И в края всичко приключи със „Самурайска рапсодия” на Куин ъф Джапенка – ужасна гавра с оригиналната „Бохемска рапсодия”.

Чуйте ефирните ужасии в звуковия файл