Едно от най-големите предизвикателства за бъдещето е как да се промени учебното съдържание, каза министърът на образованието и науката проф. д-р Галин Цоков по време на днешната кръгла маса, посветена на  Европейската година на уменията. Форумът, който се провежда в зала „Изток“ на Народното събрание, е организиран от Икономическия и социален съвет (ИСС) съвместно с парламентарните комисии по труда, социалната и демографската политика и по образованието и науката.

По думите на Цоков учебното съдържание трябва да се промени така, че да стане по-интегрирано от гледна точка на изграждане на умения у учениците, а не само с акцент върху знанията и възпроизвеждането им. Изграждането на по-добро бъдеще е възможно чрез промяна в настоящето, смята също министърът. Той наблегна също върху изграждането на умения у младите хора и подобряване на квалификацията на възрастните. 

МОН предлага нов график на изпитите след 7-и клас

Много важно е как да свържем обучението с изграждането на умения. Различните концепции ни насочват към компетентности като когнитивно-социалните. Езиковите умения също са много важни, коментира Цоков. Според него това развитие става през промени в съответното законодателство - в законите за професионалното образование и обучение, за предучилищното и училищно образование и за висшето образование. Цоков изтъкна още, че чрез преориентираме образователната система върху изграждане и оценка на умения и компетенстности, успехите на младежите в олимпиади, например, ще бъдат по-големи. 

"Ножицата на знанията и уменията при нашите ученици е, може би, една от най-големите в Европа", каза министърът, като уточни, че едни ученици имат много големи знания, а други - съвсем ниски. По думите му това показват и резултатите от външното оценяване и от международните изследвания. 
Борислава Бибиновска/БТА