/ БГНЕС, архив
Българските превозвачи се събират за протест в Брюксел
100245
Българските превозвачи се събират за протест в Брюксел
  • Българските превозвачи се събират за протест в Брюксел
Български превозвачи излизат на протест в Брюксел срещу промените в европейските регулации, известни като „Мобилен пакет 1“. Най-проблемно за превозвачите е предложението камионите да се прибират в България на всеки четири седмици. Ако то бъде прието, българските компании са обречени на фалит, посочват от бранша.
 
Зад протеста застанаха както президентът Румен Радев, така и правителството, като транспортният министър Росен Желязков ще се присъедини към демонстрацията в белгийската столица. Ще се включат превозвачи от Румъния, които вече са в Брюксел и протестират, заяви за Дарик изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.

Министър Желязков: Протестът на превозвачите не е форма на натиск
 
360 души пътуват от България за протеста, като към тях се очаква да се присъединят още над 100 български превозвачи и съмишленици, живеещи в района на белгийската столица или пътуващи със собствен превоз, каза Йордан Арабаджиев: "Към протеста ще се присъединят и колегите от Румъния, които вече са там и протестират. Те ще бъдат около 120 човека, като се предвижда и още румънци да дойдат. Ще има представители от Полша, Литва, Унгария - засега тези страни са обявили, че ще изпратят представители".
 
Протестът ще започне в 9 часа на площад "Люксембург" пред сградата на Европарламента, където транспортната комисия ще гласува промените по пакет „Мобилност 1“. "От 9 до 12.30-13 часа ще протестираме, ще има изказвания, песни, химни и т.н. Призовали сме всички, които искат и могат да ни подкрепят, да дойдат на протеста", посочи Арабаджиев.

Правителството категорично застава зад исканията на българските превозвачи
 
Сред основните искания на протестиращите е да отпадне задължението за връщане на камионите на всеки четири седмици до държавата на регистрация на фирмата, както и забраната за прекарване на 45-часовата почивка на водачите в кабината на камионите. От бранша настояват още шофьорите да бъдат извадени от Общата наредба за командироване на работници в чужбина, тъй като техният труд е различен от този на всички останали командировани работници.