Осемкратният рали шампион на България и организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев влиза в екипа на премиера Петков. Това каза министър-председателят Кирил Петков в Министерския съвет в началото на държавната координационна среща по въпросите на безопасността на движението по пътя. В рамките на дискусията представителите на отговорните институции ще обсъдят приоритетите и стъпките за повишаване на пътната безопасност.

Димитър Илиев ще стане част от Държавната агенция "Безопасност на пътищата" към Министерски съвет.

"Очаквам координацията, която трябва да става, да става точно през тази агенция. Илиев няма да е просто съветник вече. Очаквам проблемите, които той поставя, да бъдат приоритизирани в най-голяма степен, защото е време да променим цялата структура на начина, по който се вършат нещата", заяви Петков и добави: Оттук нататък прозрачни поръчки, достатъчно дълги срокове за гаранция, адекватно попълване на съществуващите дупки и нужда от ремонти, нови магистрали, които да са на нивото на европейските пътища като това трябва да стане максимално бързо.

БГНЕС


"Безопасността на движението по пътищата за мен винаги е била кауза, аз работя в тази сфера от доста години. Мога да ви кажа, че нередности има в нашето общество като цяло, проблемите не са само по пътищата, това е социален проблем. Ние на първо място, трябва да разглеждаме човешкия фактор, след това състоянието на пътищата и състоянието на автомобилите. Имаме страшно много проблеми за решаване и това може да стане само с общи усилия. Общи усилия не само на държавническо ниво, а на национално ниво - цялата нация трябва да се обедини около това. Отговорността е голяма, аз ще дам всичко от себе си, но една птичка пролет не прави, тук трябва да срещнем подкрепата на цялото българско общество". Това бяха първите думи на Димитър Илиев.

Петков коментира и темата за парите, които пътните строители очакват да им бъдат изплатени. "Надявам се тази седмица решението за плащане на пътните строители да мине. То има много ясни два критерия. Първият е, че трябва да разплатим максимално бързо половината пари. Второто плащане искаме да мине през достатъчно добро ниво на проверка - не защото се съмняваме в Министерството на регионалното развитие или в АПИ, а защото тези договори са били направени неправилно, а когато са неправилно направени, трябва да има засилен контрол", каза Петков.

Ако бъдат изпълнени засиленият контрол и моменталното плащане, ние трябва да отворим възможността за ремонтите и тези 3 000 дупки, които са се отворили в последните 100 дни, или са били там от по-дълго време, да започнат да се ремонтират. "Витиня" да бъде поправена, след толкова катастрофи, каза още Петков.

„Искам да споделя две интересни истории“, каза премиерът при откриването. „Първата, миналата седмица аз се качих на един ТИР. Минахме през пътя на Витиня, който е в абсолютно безобразно състояние. Асфалтът е на парчета, огромни дупки със страхотни задръствания... Имаше огромна катастрофа между два ТИР-а точно там, ден по-рано. Докато се возех, шофьорът каза: „Не мога да издържам нито ден повече. Пет години съм карал по тези пътища, пет години тези дупки са там. Моето търпение е изчерпано“. Ние сме в една много странна ситуация. ..Пътищата ни са в ужасно състояние. За съжаление, това не е от един месец, както се опитват да казват някои по новините, а от последните пет години“, каза премиерът.

Петков продължи така: В следващия момент пускам новините и чувам Бойко Борисов да казва: „Преброих 3000 дупки, като карах към София”. Представяте ли си какво ниво на пътищата имаме?… Дори да вземем неговото обвинение. Как са били направени тези магистрали, за да имаме 3000 дупки за 100 дни. Или не са били оправени през цялото време, или пътищата са построени толкова зле, че да имаме 3000 дупки. И двете версии на тази история са ужасяващи. А парите, които харчим са много, наистина много. Говорим за милиарди всяка година. За ремонти, които са били направени в миналото”, добави Петков, предаде БГНЕС.

В събитието участват заместник-министри, представители на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“, на Главна дирекция „Национална полиция“, на Агенция „Пътна инфраструктура“ и други eксперти.