С 250-300 лв. се очаква да поскъпнат шофьорските курсове през тази година. Работна група на Министерството на образованието гласува предложение часовете за кормуване да се увеличат от 31 на 45. Според бизнеса обаче това ще доведе до рязко поскъпване на курсовете.
В предложението са заложени по-голям брой часове за шофиране в извънградски условия, на магистрала, както и задължително шофиране през нощта и в трафик. Според МОН промяната ще доведе до значително по-малко инциденти на пътя. С тази цел на следващ етап се предвижда и въвеждането на симулатор за практическите занятия на кандидат-водачите. За сметка на увеличените часове по кормуване, курсистите ще учат по-голяма част от теорията сами.
“Промените са за добро, ако наистина се спазват. Увеличеният брой часове ще подобри качеството. Смятам, че въвеждането на симулатор също е добра идея, но ако допълнителните часове се извършват на него ще бъде безсмислено. Ще има по-добър ефект на реален автомобил. От друга страна, този тип симулатори са много скъпи и това ще натовари бизнеса“, смята автоинструкторът Иван Иванов.
Въвеждането на симулатори е абсолютно излишно, е мнението на колегата му Кольо Колев."Курсистите трябва да имат ясна представа за правилно управление, габарити на автомобила, оглеждане и т.н. Точно един практически час е необходим, за да се усвои превключването на предавките и работа с педалите. Нормално е цената на курса да поскъпне, щом се предвиждат повече часове. Моето мнение е, че инструкторите са хората, които трябва да преценят дали курсистът се нуждае от по-малко или повече часове. Някои са готови на 30-тия час, други на 50-тия. Няма как всички да бъдат на еднакво ниво в еднакво време. Лошото е, много хора не могат да си позволят да отделят толкова пари за шофьорски курс, а автомобилът е необходимост. Това ще доведе до много повече неправоспособни водачи на пътя”.
Цената от около 1 000 лева за шофьорски курс ще бъде непосилна за повечето кандидат-водачи. “Не бих могла да си позволя тази цена. Не само аз, но и много други мои връстници. Не мисля, че промените в законите трябва да се отразяват на потребителите. Хубаво е, че се планират повече часове по кормуване, но не всеки има нужда от тях. Затова след шофьорския курс, курсистите се явяват на изпит и там си проличава дали имат нужда от допълнителни часове или не”, споделя 19-годишната Антония Димова, която все още обмисля дали да започне шофьорски курс.
Категорично против драстичното увеличение на броя на часовете по кормуване се обяви Съюзът на българските автомобилисти.Те подкрепят увеличение на курсовете с не повече от 5 часа, както и използване на симулатори за обучение за не повече от 4 часа. За сметка на това часовете по теория могат да се намалят с една трета, като се намери възможност за онлайн обучение.
В предложението са заложени по-голям брой часове за шофиране в извънградски условия, на магистрала, както и задължително шофиране през нощта и в трафик. Според МОН промяната ще доведе до значително по-малко инциденти на пътя. С тази цел на следващ етап се предвижда и въвеждането на симулатор за практическите занятия на кандидат-водачите. За сметка на увеличените часове по кормуване, курсистите ще учат по-голяма част от теорията сами.
“Промените са за добро, ако наистина се спазват. Увеличеният брой часове ще подобри качеството. Смятам, че въвеждането на симулатор също е добра идея, но ако допълнителните часове се извършват на него ще бъде безсмислено. Ще има по-добър ефект на реален автомобил. От друга страна, този тип симулатори са много скъпи и това ще натовари бизнеса“, смята автоинструкторът Иван Иванов.
Въвеждането на симулатори е абсолютно излишно, е мнението на колегата му Кольо Колев."Курсистите трябва да имат ясна представа за правилно управление, габарити на автомобила, оглеждане и т.н. Точно един практически час е необходим, за да се усвои превключването на предавките и работа с педалите. Нормално е цената на курса да поскъпне, щом се предвиждат повече часове. Моето мнение е, че инструкторите са хората, които трябва да преценят дали курсистът се нуждае от по-малко или повече часове. Някои са готови на 30-тия час, други на 50-тия. Няма как всички да бъдат на еднакво ниво в еднакво време. Лошото е, много хора не могат да си позволят да отделят толкова пари за шофьорски курс, а автомобилът е необходимост. Това ще доведе до много повече неправоспособни водачи на пътя”.
Цената от около 1 000 лева за шофьорски курс ще бъде непосилна за повечето кандидат-водачи. “Не бих могла да си позволя тази цена. Не само аз, но и много други мои връстници. Не мисля, че промените в законите трябва да се отразяват на потребителите. Хубаво е, че се планират повече часове по кормуване, но не всеки има нужда от тях. Затова след шофьорския курс, курсистите се явяват на изпит и там си проличава дали имат нужда от допълнителни часове или не”, споделя 19-годишната Антония Димова, която все още обмисля дали да започне шофьорски курс.
Категорично против драстичното увеличение на броя на часовете по кормуване се обяви Съюзът на българските автомобилисти.Те подкрепят увеличение на курсовете с не повече от 5 часа, както и използване на симулатори за обучение за не повече от 4 часа. За сметка на това часовете по теория могат да се намалят с една трета, като се намери възможност за онлайн обучение.