Шуменският окръжен съд отхвърли решение на районен съд, според което Община Шумен дължи обезщетение заради...катастрофа с кофа за смет.
Инцидентът бил установен на 7 април 2017 година, когато собственичката на "Тойота"-Ярис забелязала, че бронята на колата е пострадала от блъснал се в нея контейнер.
Стопанката предявила иск срещу кметството за възстановяване на разходите по ремонта - 399 лева, а Районният съд се произнесъл в нейна ползва, тъй като магистратите приели, че кофата за смет се е движела сама заради силен вятър и липса на изградена специална площадка за контейнерите, което говори за противоправно бездействие от страна на общинските служители.
След като делото стигнало до въззивна инстанция, магистратите от Окръжен съд отхвърлили решението. Според данните на Хидрометеорологичната обсерватория в Шумен за периода, когато колата пострадала - от 6 април до 7 април - най-силният вятър е бил със скорост между 4 и 10 м в секунда.
Съгласно експертиза, при задействани спирачки, силата, необходима за придвижването на контейнера е около 10-12 кг., а силата, която създава вятър със скорост 10 м/сек. е 8,6 кг.
Съдът счел, че при тези изчисления и данни от ХМО-Шумен вятърът не може да е причината за преместването на контейнера и не се изключва придвижването да е станало след човешка намеса.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.
Инцидентът бил установен на 7 април 2017 година, когато собственичката на "Тойота"-Ярис забелязала, че бронята на колата е пострадала от блъснал се в нея контейнер.
Стопанката предявила иск срещу кметството за възстановяване на разходите по ремонта - 399 лева, а Районният съд се произнесъл в нейна ползва, тъй като магистратите приели, че кофата за смет се е движела сама заради силен вятър и липса на изградена специална площадка за контейнерите, което говори за противоправно бездействие от страна на общинските служители.
След като делото стигнало до въззивна инстанция, магистратите от Окръжен съд отхвърлили решението. Според данните на Хидрометеорологичната обсерватория в Шумен за периода, когато колата пострадала - от 6 април до 7 април - най-силният вятър е бил със скорост между 4 и 10 м в секунда.
Съгласно експертиза, при задействани спирачки, силата, необходима за придвижването на контейнера е около 10-12 кг., а силата, която създава вятър със скорост 10 м/сек. е 8,6 кг.
Съдът счел, че при тези изчисления и данни от ХМО-Шумен вятърът не може да е причината за преместването на контейнера и не се изключва придвижването да е станало след човешка намеса.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.