Мнозина солунчани се ориентират към покупката на празен магазин, за да го превърнат в собствен гараж заради острите проблеми с паркирането в града, съобщава в репортаж информационният портал Grtimes.
Тази практика не е напълно нова, а датира от около едно десетилетие, от времето на икономическата криза, когато много магазини затвориха, а цените им спаднаха рязко. Напоследък обаче явлението се засилва, особено в зони, които са загубили изразено търговския си характер, защото цените на наемите за паркоместа в центъра надхвърлят 200 евро на месец.
Цената на малък магазин, който може да бъде преоборудван в гараж, е в порядъка на 15-20 хиляди евро. Проблемът е, че тези, които избират такова решение, се освобождават от проблемите с паркирането край дома си или работното си място, но на практика лишават града от едно обществено място за паркиране заради необходимостта да се осигури свободно влизане и излизане от частния им паркинг.
Ще има ли жп коридор „Солун-Кавала-Александруполис-Бургас-Варна-Русе“
Пред сайта Гого Айфандопулу, специалист по транспортни комуникации и преподавател в института по транспорт в Националния център за изследвания и технологично развитие, казва, че подобен вариант не решава огромния проблем, който се е създал в Солун от влизането и движението на хиляди автомобили в историческия център на града. Според нея Солун трябва да намери решения на основата на плановете за устойчива градска мобилност и още преди пускането в експлоатация на метрото, което в момента се изгражда, да се подготви за ограничаване на употребата на лични превозни средства.
Също така тя предлага мерки като по-високи данъци и такси за притежателите на повече от един автомобил, както и проверка на специалните разрешителни за паркиране, издадени на името на хора с увреждания и възрастни жители.
Тази практика не е напълно нова, а датира от около едно десетилетие, от времето на икономическата криза, когато много магазини затвориха, а цените им спаднаха рязко. Напоследък обаче явлението се засилва, особено в зони, които са загубили изразено търговския си характер, защото цените на наемите за паркоместа в центъра надхвърлят 200 евро на месец.
Цената на малък магазин, който може да бъде преоборудван в гараж, е в порядъка на 15-20 хиляди евро. Проблемът е, че тези, които избират такова решение, се освобождават от проблемите с паркирането край дома си или работното си място, но на практика лишават града от едно обществено място за паркиране заради необходимостта да се осигури свободно влизане и излизане от частния им паркинг.
Ще има ли жп коридор „Солун-Кавала-Александруполис-Бургас-Варна-Русе“
Пред сайта Гого Айфандопулу, специалист по транспортни комуникации и преподавател в института по транспорт в Националния център за изследвания и технологично развитие, казва, че подобен вариант не решава огромния проблем, който се е създал в Солун от влизането и движението на хиляди автомобили в историческия център на града. Според нея Солун трябва да намери решения на основата на плановете за устойчива градска мобилност и още преди пускането в експлоатация на метрото, което в момента се изгражда, да се подготви за ограничаване на употребата на лични превозни средства.
Също така тя предлага мерки като по-високи данъци и такси за притежателите на повече от един автомобил, както и проверка на специалните разрешителни за паркиране, издадени на името на хора с увреждания и възрастни жители.