През последните няколко години една модна тенденция доминираше на червения килим по-ясно от всяка друга в близкото минало. „Голата“ рокля – рокля, създадена с идеята да покаже голотата на носещата я – бързо се превърна в сигурен начин за знаменитостите да се появят на първите страници на вестниците и затова се радваше на пълната подкрепа на редица личности от шоубизнеса, предава CNN, цитирани от БГНЕС.
Но всеки стилист на знаменитости, който се отправя към Южна Франция с надеждата да използва мощните инструменти на шифона или прозрачната дантела, ще трябва да преосмисли плановете си, след като само 24 часа преди официалното откриване на фестивала бе забелязана промяна в дрескода на Кан. Според уебсайта на организаторите, „голотата е забранена на червения килим, както и във всички други зони на фестивала“. Решението, което ще има пряко влияние върху все по-разпространената тенденция към „голи“ рокли, е било взето „от съображения за приличие“, се добавя в съобщението.
Може да се каже, че тази година червеният килим в Кан ще изглежда коренно различно. Миналата година моделката Бела Хадид пристигна в пясъчно кафява рокля Saint Laurent с напълно прозрачен топ с деколте на гърба. Също Saint Laurent беше дизайнерът на прозрачната рокля на фотографката Надя Ли Коен, която тя носеше на премиерата на филма „The Shrouds“. Няколко дни по-късно актрисата Вики Крипс заложи на прозрачна рокля в стил будуар от Armani Privé. Не е ясно обаче дали някоя от тези рокли ще бъде допусната на тазгодишния фестивал, като се има предвид, че всички те разкриват в различна степен голотата. Всъщност „голите“ рокли не са еднакви – поне не са еднакво разголени.
Вместо да внесе яснота и насоки относно избора на облекло, добавената клауза в дрескода на Кан потенциално повдига още повече въпроси. Каква е тяхната дефиниция за голота? Ще нарушат ли новия дрескод печатните изображения на голи хора, като тези, които се срещат на роклите на Жан-Пол Готие от 90-те години? Или голотата има значение само в триизмерно измерение? Голотата разглежда ли се холистично или показването на зърно – като това на Флорънс Пъф в яркорозовата рокля на Valentino – рискува да доведе до отказ за достъп до Croisette, пишат чуждите медии?
Актуализираните указания – които са една от двете основни промени в дрескода, наред с забраната на „обемни“ тоалети с голяма шлейфа (съжаляваме, Диана Рос) – вероятно са били повлияни не само от всеобщото разпространение на такива рокли, но и от крайни случаи, които засенчиха събитията, на които бяха носени. По-рано тази година Бианка Ченсори вдигна летвата за почти несъществуващите рокли, когато се появи на наградите „Грами“ с прозрачна мрежа, заедно със съпруга си Кание Уест. Без бельо и без никакви артистични елементи, тоалетът сякаш бележеше началото на нова ера в модата – в която силата на внушението бе потисната от грубата сила на шокиращото.
За организаторите на филмовия фестивал в Кан това е вид ексхибиционизъм, който предпочитат да оставят на плажа и далеч от червения килим.