/ ThinkStock/Getty Images
Фирмата заяви, че въпреки усилията си, "изключително тежкият пазар на цифрови фотоапарати" вече не е печеливш. Навлизането в употреба на смартфони, които свиха пазара на отделни камери, е един от основните фактори, казват от компанията.

През последните три години тя регистрира загуби.

Професионалната фотография - двигателят на вашия магазин

Японската компания направи първата си камера през 1936 г. след години на производство на микроскопи. Semi-Olympus I разполагаше със сгъваема камера, наподобяваща акордеон, и струваше повече от месечна заплата в Япония.

Компанията продължи да развива бизнеса с камери през десетилетията, превръщайки се в една от водещите компании по пазарен дял. „Има огромна привързаност към Olympus, което се връща веднага“, казва Найджъл Атъртън, редактор на списание Amateur Photographer.

70-те години на миналия век бяха връхна точка, когато техните камери бяха рекламирани по телевизията от известни фотографи като Дейвид Бейли и лорд Личфийлд.

"Кодак" си прави собствена криптовалута

"Тези камери бяха революционни - бяха много малки, много леки, красиво проектирани, имаха наистина хубави качествени обективи", добавя Атъртън. Последвалото издигане в култ остана във фирмата, въпреки проблемите с нови технологии като автофокус, казва Атъртън. Но фирмата имаше втора вълна от цифрови камери, където беше от първите. Но те насочиха по-късния си набор от камери към „хора, които не бяха сериозни фотографи - те искаха нещо по-добро от камерата за насочване и снимане, но не искаха DSLR камера“.

„Този пазар много бързо беше погълнат от смартфоните и се оказа, че не съществува.“

Пазарът на самостоятелни камери падна драстично - по една оценка, той спадна с 84% между 2010 и 2018 година.
БГНЕС