98707
Експерти не виждат смисъл от нов орган за пътна безопасност
Монтирането на колани в автобусите, които не са оборудвани с такива, е невъзможно и дори опасно. Това заяви Христо Радков от Българското обединение на шофьорите в предаването „Кой говори“ на „Дарик “, в което четирима експерти дискутираха проблемите на пътната безопасност, попаднали в обществения фокус след катастрофата в Своге.
Любка Маринова от Асоциацията на пострадалите при катастрофи посочи обаче, че коланите намаляват травмите и жертвите при пътни инциденти.
Създаването на ново звено за пътна безопасност, обявено в деня след инцидента, е лишено от смисъл, изтъкна експертът Алекси Стратиев. По думите му твърдението, че отговорността е размита не отговаря на истината. Задълженията на институциите са регламентирани в законите, въпросът е, дали се спазват, добави той.
Крайно време е институциите в България да поемат отговорност за пътните инциденти, смята председателят на Съюза по автомотоподготовка Йонко Иванов. Според него акцентът трябва да се постави върху задължението на държавата да се изграждат безопасни пътища.
Отлагат гледането на промените, заложени в Закона за пътищата
Законът за движение по пътищата е най-неспазваният закон в България, подчерта Алекси Стратиев, който е бивш директор на КАТ-Пътна полиция. "Тотално пренебрегване на всички правила. От там вървят нещата, тъй като в закона има задължения както за институциите, така и за всички участници в движението. Нито една от страните не ги спазва", каза той.
Законът не се познава добре, заяви и Любка Маринова от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. "Тези, които работят с тези закони, се оказа, че не ги познават. Защото не може да твърдиш, че коланите в автобусите не са задължителни, когато в член 137 ясно е казано, че в автобусите, които имат фабрични колани, те трябва да се използват", обясни тя.
Глоби за автобуси без видеорегистратори и колани предвиждат законови промени
Що се отнася до законовите поправки за задължително оборудване на всички автобуси и микробуси с колани, Христо Радков от Българското обединение на шофьорите заяви, че преоборудването е невъзможно. "Искаме да попитаме тези, които искат да бъдат въведени задължително, дали някога са монтирали или демонтирали седалка на автобус, защото когато извършите това, ще разберете, че когато той фабрично не е оборудван с колани, начинът да го сложат е, че може да го сложи само фирмата производител и никой друг. Никой след това не може да го сертифицира", каза той. Любка Маринова напомни, че ефективността на коланите за намаляване на жертвите и травмите при пътни произшествия е доказана. "В последните 25 години коланите са спасили 300 000 живота в високомоторизираните страни", каза тя.
Каква е оценката на българите за пътищата?
Акцентът трябва да се постави върху задължението на държавата да се изграждат безопасни пътища, смята председателят на Съюза по автомото подготовка Йонко Иванов. "В днешния ден, когато новите технологии навлизат навсякъде, най-голямото задължение на хората, които конструират пътищата, е да бъдат безопасни пътищата. И не се разчита толкова на възможностите на шофьора, а се разчита на възможностите на безопасния път и на безопасните автомобили", каза той.
Нов орган ще прави политики и ще бди за пътната безопасност
След катастрофата на 25 август, при която загинаха 17 души, правителството обяви, че създава нов орган за пътна безопасност - идея, лансирана от Института за пътна безопасност. Експертите участници в дискусията в предаването "Кой говори", са на мнение, че създаването на нов орган е излишно и няма да реши проблемите. "За размиването на отговорностите не е точно така. В закона много точно са определени задълженията на МВР, на МРРБ, на Министерството на транспорта и така нататък, въпросът е дали ги спазват", заяви Алекси Стратиев.
Институтът за пътна безопасност: МВР е можело да предотврати катастрофата край Своге
Експертите по пътна безопасност посочиха, че държавните органи трябва да си свършат работата и да приключат разследването на катастрофата в Своге, а извършването на паралелни разследвания не е коректно и част от изнесените данни са неточни и заблуждаващи.
Целия разговор в предаването Кой говори можете да чуете в darikradio.bg
Любка Маринова от Асоциацията на пострадалите при катастрофи посочи обаче, че коланите намаляват травмите и жертвите при пътни инциденти.
Създаването на ново звено за пътна безопасност, обявено в деня след инцидента, е лишено от смисъл, изтъкна експертът Алекси Стратиев. По думите му твърдението, че отговорността е размита не отговаря на истината. Задълженията на институциите са регламентирани в законите, въпросът е, дали се спазват, добави той.
Крайно време е институциите в България да поемат отговорност за пътните инциденти, смята председателят на Съюза по автомотоподготовка Йонко Иванов. Според него акцентът трябва да се постави върху задължението на държавата да се изграждат безопасни пътища.
Отлагат гледането на промените, заложени в Закона за пътищата
Законът за движение по пътищата е най-неспазваният закон в България, подчерта Алекси Стратиев, който е бивш директор на КАТ-Пътна полиция. "Тотално пренебрегване на всички правила. От там вървят нещата, тъй като в закона има задължения както за институциите, така и за всички участници в движението. Нито една от страните не ги спазва", каза той.
Законът не се познава добре, заяви и Любка Маринова от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. "Тези, които работят с тези закони, се оказа, че не ги познават. Защото не може да твърдиш, че коланите в автобусите не са задължителни, когато в член 137 ясно е казано, че в автобусите, които имат фабрични колани, те трябва да се използват", обясни тя.
Глоби за автобуси без видеорегистратори и колани предвиждат законови промени
Що се отнася до законовите поправки за задължително оборудване на всички автобуси и микробуси с колани, Христо Радков от Българското обединение на шофьорите заяви, че преоборудването е невъзможно. "Искаме да попитаме тези, които искат да бъдат въведени задължително, дали някога са монтирали или демонтирали седалка на автобус, защото когато извършите това, ще разберете, че когато той фабрично не е оборудван с колани, начинът да го сложат е, че може да го сложи само фирмата производител и никой друг. Никой след това не може да го сертифицира", каза той. Любка Маринова напомни, че ефективността на коланите за намаляване на жертвите и травмите при пътни произшествия е доказана. "В последните 25 години коланите са спасили 300 000 живота в високомоторизираните страни", каза тя.
Каква е оценката на българите за пътищата?
Акцентът трябва да се постави върху задължението на държавата да се изграждат безопасни пътища, смята председателят на Съюза по автомото подготовка Йонко Иванов. "В днешния ден, когато новите технологии навлизат навсякъде, най-голямото задължение на хората, които конструират пътищата, е да бъдат безопасни пътищата. И не се разчита толкова на възможностите на шофьора, а се разчита на възможностите на безопасния път и на безопасните автомобили", каза той.
Нов орган ще прави политики и ще бди за пътната безопасност
След катастрофата на 25 август, при която загинаха 17 души, правителството обяви, че създава нов орган за пътна безопасност - идея, лансирана от Института за пътна безопасност. Експертите участници в дискусията в предаването "Кой говори", са на мнение, че създаването на нов орган е излишно и няма да реши проблемите. "За размиването на отговорностите не е точно така. В закона много точно са определени задълженията на МВР, на МРРБ, на Министерството на транспорта и така нататък, въпросът е дали ги спазват", заяви Алекси Стратиев.
Институтът за пътна безопасност: МВР е можело да предотврати катастрофата край Своге
Експертите по пътна безопасност посочиха, че държавните органи трябва да си свършат работата и да приключат разследването на катастрофата в Своге, а извършването на паралелни разследвания не е коректно и част от изнесените данни са неточни и заблуждаващи.
Целия разговор в предаването Кой говори можете да чуете в darikradio.bg