Ще може ли българската икономика да осигури нормалната експлоатация на бъдещите нови бойни самолети? Този въпрос задават от Българската авиационна асоциация. В декларация до президента, Народното събрание и командира на ВВС, от асоциацията настояват в договора за покупката на изтребители да бъде включена клауза за 100% реинвестиция в националната икономика. Пред „Дарик” председателят на асоциацията полковникът от резерва Ангел Георгиев посочи, че всеки ден забавяне на придобиването на нова бойна техника за авиацията, носи риск за националната сигурност на България.
Парламентът одобри преговори със САЩ за F-16
Параметърът време е критично важен за българската бойна авиация и за това да могат българските пилоти да продължават да изпълняват своите задължения и да не губят мотивация, посочи полковник Ангел Георгиев. От асоциацията питат депутатите ще има ли страната ни финансов ресурс за експлоатацията на новите изтребители.
„Преди време България закупи вертолети Bell 206, след това закупихме вертолети, които са производство от европейска страна „Кугър“. През по-голямата част, когато ние ги притежаваме, за голямо съжаление тези самолети не са експлоатационна годност. Това е благодарение на това, че не достига военният бюджет на България в наши дни, за да може да се изпълняват всички технологични изисквания тези въздухоплавателни средства да бъдат използвани за всичко. Това е въпросът - дали нашата икономика ще може да осигури за бъдеще нормалната експлоатация на бъдещите нови бойни самолети. В противен случай жалко ще бъде, ако това бъде една много скъпа за нашата държава сделка“, каза полковник Георгиев.
Избрахме си изтребители F-16
От Българската авиационна асоциация настояват в договора за покупката на изтребители да бъде включена клауза за 100% реинвестиция в националната икономика.
„След като ние закупуваме нов тип бойни самолети и това няма да работи в икономиката, а ще осигурява гаранции за икономиката, то е необходимо в договора от наша страна да бъде заложена клауза, в която след като закупим бойните самолети, да бъде така добра тази държава, от която купуваме, да може да направи и инвестиция в нашата икономика над 100 процента от стойността, която българският данъкоплатец ще заплати за тази сделка. За да може да се осигурят работни места, по този начин да влязат нови технологии, да просперираме“, допълни полковникът от резерва Ангел Георгиев.
Премиерът Борисов държи бъдещите бойни самолети да бъдат нови
От асоциацията не поставят въпроса за типа боен самолет нито за страната производител, но настояват да бъде гарантирано бъдещето на българската бойна авиация със сделка, която финансово може да бъде обезпечена, посочи още полк. Георгиев.
Парламентът одобри преговори със САЩ за F-16
Параметърът време е критично важен за българската бойна авиация и за това да могат българските пилоти да продължават да изпълняват своите задължения и да не губят мотивация, посочи полковник Ангел Георгиев. От асоциацията питат депутатите ще има ли страната ни финансов ресурс за експлоатацията на новите изтребители.
„Преди време България закупи вертолети Bell 206, след това закупихме вертолети, които са производство от европейска страна „Кугър“. През по-голямата част, когато ние ги притежаваме, за голямо съжаление тези самолети не са експлоатационна годност. Това е благодарение на това, че не достига военният бюджет на България в наши дни, за да може да се изпълняват всички технологични изисквания тези въздухоплавателни средства да бъдат използвани за всичко. Това е въпросът - дали нашата икономика ще може да осигури за бъдеще нормалната експлоатация на бъдещите нови бойни самолети. В противен случай жалко ще бъде, ако това бъде една много скъпа за нашата държава сделка“, каза полковник Георгиев.
Избрахме си изтребители F-16
От Българската авиационна асоциация настояват в договора за покупката на изтребители да бъде включена клауза за 100% реинвестиция в националната икономика.
„След като ние закупуваме нов тип бойни самолети и това няма да работи в икономиката, а ще осигурява гаранции за икономиката, то е необходимо в договора от наша страна да бъде заложена клауза, в която след като закупим бойните самолети, да бъде така добра тази държава, от която купуваме, да може да направи и инвестиция в нашата икономика над 100 процента от стойността, която българският данъкоплатец ще заплати за тази сделка. За да може да се осигурят работни места, по този начин да влязат нови технологии, да просперираме“, допълни полковникът от резерва Ангел Георгиев.
Премиерът Борисов държи бъдещите бойни самолети да бъдат нови
От асоциацията не поставят въпроса за типа боен самолет нито за страната производител, но настояват да бъде гарантирано бъдещето на българската бойна авиация със сделка, която финансово може да бъде обезпечена, посочи още полк. Георгиев.