60% от българите категорично подкрепят и вярват в ефекта от въвеждане на термина за качество „планински продукт“. 27% смятат, че може би ще има добър ефект, 10% нямат мнение, като само 3% са против. Това стана ясно от представяне на национално социологическо проучване – Въвеждане на термин за качество „планински продукт“, осъществено от АФИС по поръчка на евродепутата Момчил Неков.
Въвеждане на означението „планински продукт“ в България, както и насочване на вниманието към планинското земеделие, възможностите за развитие на земеделските производители от тези региони и активно присъствие на техни продукти на пазара в България и ЕС е една от каузите, по които работи Момчил Неков.
„На хората от планинските региони трябва да им се даде видимост, защото производството там е по-трудоемко, има по-слаборазвита инфраструктура, по-малко инвестиции, по-труден достъп, но пък и чиста околна среда. България може да е една от първите страни в Европейския съюз, която да въведе термина „планински продукт“, заяви Момчил Неков.
„Над 40% от България е с планински релеф. Затова трябва да се възползваме от съществуващите европейски инструменти и да дадем шанс за развитие на планинското земеделие и продукция“, уточни Неков.
„От изследването стана ясно, че основните привърженици на това нововъведение са живеещите в столицата, по-заможната част от населението, хората с високо образование и добро здраве; това са и хората,склонни да плащат повече за подобен тип продукти“, коментира Стефан Георгиев, социолог от социологическа агенция АФИС.
43% от анкетираните дават положителен отговор, че ако се въведе термина за качество „планински продукт“, ще имат доверие в качеството на продуктите, върху чиито опаковки има знак.
В събитието се включиха представители на Министерство на земеделието, храните и горите, БАБХ, представители на планински общини и земеделски производители.
Въвеждане на означението „планински продукт“ в България, както и насочване на вниманието към планинското земеделие, възможностите за развитие на земеделските производители от тези региони и активно присъствие на техни продукти на пазара в България и ЕС е една от каузите, по които работи Момчил Неков.
„На хората от планинските региони трябва да им се даде видимост, защото производството там е по-трудоемко, има по-слаборазвита инфраструктура, по-малко инвестиции, по-труден достъп, но пък и чиста околна среда. България може да е една от първите страни в Европейския съюз, която да въведе термина „планински продукт“, заяви Момчил Неков.
„Над 40% от България е с планински релеф. Затова трябва да се възползваме от съществуващите европейски инструменти и да дадем шанс за развитие на планинското земеделие и продукция“, уточни Неков.
„От изследването стана ясно, че основните привърженици на това нововъведение са живеещите в столицата, по-заможната част от населението, хората с високо образование и добро здраве; това са и хората,склонни да плащат повече за подобен тип продукти“, коментира Стефан Георгиев, социолог от социологическа агенция АФИС.
43% от анкетираните дават положителен отговор, че ако се въведе термина за качество „планински продукт“, ще имат доверие в качеството на продуктите, върху чиито опаковки има знак.
В събитието се включиха представители на Министерство на земеделието, храните и горите, БАБХ, представители на планински общини и земеделски производители.