Въпреки месеците на протести на мотористи и автомобилисти и политически дебати, скоростта по 400 000 км второстепенни пътища във Франция вече ще бъде ограничена до 80 км/ч вместо 90 км/ч от 1 юли, предаде АФП.
Две седмици преди влизането в сила на новото ограничение указът за прилагането му бе публикуван в Държавния вестник. Ограничението ще важи за двупосочните второстепенни пътища без централно разделително съоръжение (мантинела), представляващи 40% от цялата пътна мрежа във Франция.
Какви са санкциите за шофьорите нарушители в съседните ни страни?
Обявена на 9 януари в рамките на правителствен план, целящ да се намали броят на жертвите по пътищата, мярката предизвика съпротива от сдружения на мотоциклетисти и автомобилисти, подкрепени от депутати и дори някои министри. Според социологическо проучване, публикувано през април, 76% от французите са против новото ограничение.
Въпреки това премиерът Едуар Филип заяви, че е "готов да поеме негативните последици" от непопулярната мярка, която според него ще спаси живота на 300-400 души годишно. Ако до 1 юли 2020 г. резултатите не потвърдят очакванията на властта, правителството ще поеме своята отговорност, увери Филип.
Полицията изготви нова пътна карта с най-опасните пътищата в България
Смъртността по френските пътища стигна исторически минимум през 2013 г. с 3427 загинали, но започна пак да расте и тенденцията се обърна едва през 2017 с 3684 жертви - 1,4% по-малко, отколкото през 2016 г., отбелязва АФП.
Две седмици преди влизането в сила на новото ограничение указът за прилагането му бе публикуван в Държавния вестник. Ограничението ще важи за двупосочните второстепенни пътища без централно разделително съоръжение (мантинела), представляващи 40% от цялата пътна мрежа във Франция.
Какви са санкциите за шофьорите нарушители в съседните ни страни?
Обявена на 9 януари в рамките на правителствен план, целящ да се намали броят на жертвите по пътищата, мярката предизвика съпротива от сдружения на мотоциклетисти и автомобилисти, подкрепени от депутати и дори някои министри. Според социологическо проучване, публикувано през април, 76% от французите са против новото ограничение.
Въпреки това премиерът Едуар Филип заяви, че е "готов да поеме негативните последици" от непопулярната мярка, която според него ще спаси живота на 300-400 души годишно. Ако до 1 юли 2020 г. резултатите не потвърдят очакванията на властта, правителството ще поеме своята отговорност, увери Филип.
Полицията изготви нова пътна карта с най-опасните пътищата в България
Смъртността по френските пътища стигна исторически минимум през 2013 г. с 3427 загинали, но започна пак да расте и тенденцията се обърна едва през 2017 с 3684 жертви - 1,4% по-малко, отколкото през 2016 г., отбелязва АФП.