/ netinfo
„Развитието на детето в социалната среда“ на 17 септември събира на едно място родители, учители и експерти в диалог и споделяне на добри практики
Oбразованието e необходимо да се разглежда като подготовка за живота. То е свързано не само с овладяване на академични знания, но и с уникалния потенциал на детето да развива самостоятелно мислене, взимане на решения, самодисциплина, морал, умения за комуникация с другите, сложен набор от умения за кооперативност, критично мислене и решаване на казуси.

Как се реализира тази цел в семейството и в класната стая? Какви са постиженията на децата в сферата на социалното развитие? Има ли специфични измерения на социалното функциониране на учениците?
Институт Монтесори България инициира и организира еднодневна образователна конференция на тема: Развитието на детето в социалната среда, с която цели обществена дискусия с акцент върху начините на развитие и възпитание, механизмите за справяне с рискови ситуации и споделяне на добрите практики.

На 17 септември 2017г. от 9:00 до 18:00 часа в Sofia Event Center в София ще имаме шанса да чуем международни лектори с изключителен опит като д-р Стийв Хюз, Президент на Американското дружество на педиатрите невропсихолози и член на Global Research Committee, Джудит Орайън, Директор AMI Обучения и Сандра Роменска, Преподавател по Лидерство и Педагогически директор в училището по Мениджмънт в университета St Andrews в Шотландия, Обединеното Кралство.

конференция
netinfo

Ще чуем още: детският психолог Камелия Ханчева, която ще изследва тайните на емоционалното развитие при децата; Венета Нейнска – пианист, педагог и Артистичен директор на Модо България, ще акцентира върху положителното влияние на музикалното образование върху детското социално развитие. Детският писател и пътешественик Петя Кокудева ще се включи с темата: “Пандата е черно-бяла, защото играе много шах, или забравеното изкуство на разговора с деца”.

Като част от конференцията, Стефан Стоянов, заместник-кмет на гр. Пловдив, ще представи как могат да бъдат въведени добрите практики и какви са механизмите за подобряване на качеството на публичното образование за цялостното развитие на личността.

Децата в дигиталната ера и как младите ученици да бъдат подготвени за бъдещето е темата на презентацията на Жюстин Томс, която е признат експерт онлайн комуникации с над 20-годишен стаж. Златина Михайлова ще дискутира образованието в контекста на развитието на хора, организации и общества.

Като част от конферентната програма е планирана специална за България прожекция на документалния филм “Най-голям шанс за успех” /Most Likely To Succeed (http://www.mltsfilm.org/). Заснет в над 100 класни стаи филмът предлага поглед към вълнуващ нов подход за насърчаване на развитието на социални умения, критично мислене, уважение, любопитство. “Най-голям шанс за успех” води до дискусия как тези важни умения в днешния професионален свят могат да бъдат развивани наред с академичните знания. Във време, в което много от наскоро завършилите колежи се озовават без работа или заети с неквалифициран труд, филмът изследва причините за този феномен и предлага едно възможно решение.

Какво споделят част от лекторите преди Конференцията:

„Първото и най-важно умение, от което се нуждаем, е знанието, последвано от способността да бъдеш силен наблюдател на изтънчените комуникационни знаци. Нуждите на детето често са изразени чрез движения на тялото, чрез изражения на лицето, чрез звуци, които не са плач или говор. Ако нямаме знание, тогава нямаме основа, върху която да определим изразените нужди от малките деца“, Джудит Орайън, Директор AMI Обучения

“Изразът „няма нищо по-постоянно от промяната“ важи и за социалните промени – обществото се променя постоянно и винаги се е променяло. Ролята, която социалните мрежи и мобилните комуникации играят в почти всеки аспект на живота на децята днес означава, че неща като умения за комуникация, изграждане на самоувереност и разбиране за собствена идентичност, умения за решаване на конфликти, чувство за отговорност – са качества и умения и на ефективните лидери. Не е възможно да си лидер за други, ако не умееш да ръководиш себе си”, Сандра Роменска, преподавател по Лидерство и Педагогически директор в училището по Мениджмънт в университета St Andrews, Шотландия

“Когато децата усетят, че се вълнуваш истински от нещо, то им става интересно - дори по принцип да не им е. Ако им говориш по някаква тема, просто защото „е важна” или е модерно да се говори за нея, но ти самият нямаш истински ентусиазъм, не съм сигурна, че ще се получи хубав разговор. Освен това често признавам неща, които не умея, не знам или са ми трудни. Поставям се в позицията на човек, който има нужда от децата, без да им го казва директно. Те, без изключение, се втурват да ми окажат помощ - съветват ме, дават идеи и по този начин хем се чувстват значими, хем аз разбирам неща за тях и те за мен”, Петя Кокудева, писател

Вижте програмата на конференцията

Запознайте се с лекторите

Разгледайте графика на работилниците

Прегледайте демо кътовете