Macrauchenia patachonica има врат на камила, крака на носорог и хобот.
Macrauchenia patachonica има врат на камила, крака на носорог и хобот. / Thinkstock/Getty Images
Учени извлякоха ДНК от най-странното древно животно, известно още от времето на Дарвин, и така успяха да го класифицират, съобщи АФП.

Чарлз Дарвин открива скелет на Macrauchenia patachonica през 1834 г., по време на експедиция в Уругвай и Аржентина. Животното има врат на камила, крака на носорог и хобот. Затова той го нарича "най-странното на света".
Оттогава биолозите се опитват да го класифицират, да открият поне далечни негови предшественици. Заради необичайните характеристики обаче класическите методи за класифициране са неподходящи.

Фосил на "свиреп гущер" запълва празнина в пъзела на еволюцията

"Представете си камила без гърбица, с крака на носорог и череп на антилопа сайга", каза Михаел Хофрайтер от университета в Потсдам. Към всичко това се добавя хобот и нос между очите.
Оказа се, че "най- странното животно" е свързано със семейството на нечифтокопитните, от което са конете, тапирите и носорозите. Видът се е отделил от сегашните нечифтокопитни преди 66 милиона години.

Учените от университета на Потсдам и Американския природонаучен музей са успели да дешифрират 80 процента от митохондриалния геном на Macrauchenia patachonica, който се предава от майката. Те са работили с фосил, намерен в Чили.