Министерството на транспорта затяга контрола за безопасността при превозите на пътници след тежкия инцидент на магистрала "Тракия". Пред БНТ заместник-министърът на транспорта Ангел Попов обеща, че всички автобуси ще бъдат задължени да имат колани. Той обясни, че е настоявал за това още преди няколко месеца, но без резултат.
Разказът на момиче, оцеляло от катастрофиралия автобус при Вакарел на петък, 13-ти (ВИДЕО)
По данни на сдружението на превозвачите около 80% от автобусите нямат фабрични колани и ще е много трудно да им бъдат поставени, а в рейсовете, в които има предпазни колани, те рядко се използват, защото никой не го контролира.
Обвинената за трагедията на АМ Тракия шофьорка скри лицето си в съда (СНИМКИ/ВИДЕО)
"Ние ще въведем такова задължение, сигурно ще има отпор, сигурно ще има реакция, неприятна, но колани трябва да има в автобуса", каза зам.-министър Попов.
Оказва се, че само автобусите, произведени след 2007 година, имат фабрични колани, а това са едва 20% лицензираните автобуси. Марин Велев има транспортна фирма от 1992 година. Според него превозвачите по-скоро биха подновили автобусите си, отколкото да преработват старите.
Общо 3000 лева глоба за фирмата и шофьора, возили деца по тъмно (СНИМКИ)
"Заводът производител не ги е сложил, а как да ги сложи частника, трудно е да ги набави, трудно е да се монтират", казва собственикът на фирма превозвач Марин Велев и допълва: "Друг е въпросът, че дори при наличието на колани, те не се използват. Казваме им вържете си коланите, "Мен колан не ме интересува". Какво повече да каже шофьорът на този човек".
НПО настоява: Правителството спешно да се заеме с пътната безопасност
Едно от предложенията на транспортното министерство е отговорността за коланите по време на пътуването да е на шофьорите. И сега законът предвижда глоба за превозвача от 50 лв. за всеки пътник без колан, но санкции няма.
Разказът на момиче, оцеляло от катастрофиралия автобус при Вакарел на петък, 13-ти (ВИДЕО)
По данни на сдружението на превозвачите около 80% от автобусите нямат фабрични колани и ще е много трудно да им бъдат поставени, а в рейсовете, в които има предпазни колани, те рядко се използват, защото никой не го контролира.
Обвинената за трагедията на АМ Тракия шофьорка скри лицето си в съда (СНИМКИ/ВИДЕО)
"Ние ще въведем такова задължение, сигурно ще има отпор, сигурно ще има реакция, неприятна, но колани трябва да има в автобуса", каза зам.-министър Попов.
Оказва се, че само автобусите, произведени след 2007 година, имат фабрични колани, а това са едва 20% лицензираните автобуси. Марин Велев има транспортна фирма от 1992 година. Според него превозвачите по-скоро биха подновили автобусите си, отколкото да преработват старите.
Общо 3000 лева глоба за фирмата и шофьора, возили деца по тъмно (СНИМКИ)
"Заводът производител не ги е сложил, а как да ги сложи частника, трудно е да ги набави, трудно е да се монтират", казва собственикът на фирма превозвач Марин Велев и допълва: "Друг е въпросът, че дори при наличието на колани, те не се използват. Казваме им вържете си коланите, "Мен колан не ме интересува". Какво повече да каже шофьорът на този човек".
НПО настоява: Правителството спешно да се заеме с пътната безопасност
Едно от предложенията на транспортното министерство е отговорността за коланите по време на пътуването да е на шофьорите. И сега законът предвижда глоба за превозвача от 50 лв. за всеки пътник без колан, но санкции няма.