Около 1400 специалисти, работещи в сферата на социалните услуги в цялата страна, ще преминат безплатно обучение във връзка с новите изисквания и стандарти, въведени с Наредбата за качеството на социалните услуги. Курсовете са по проект „За по-добро качество и ефективност на социалните услуги в България“ на Министерството на труда и социалната политика, който се изпълнява в партньорство с Националното сдружение на общините в Република България.
Лектори ще са експерти от Агенцията за качество на социалните услуги.
Проектът се финансира по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ (2014-2020 г.).
Основната цел на обучението е да запознае служителите с въведените в нормативната уредба нови стандарти за качество на социалните услуги и с критериите за тяхното изпълнение. Акцент в курсовете ще са и ангажиментите на доставчиците на социални услуги за осъществяване на мониторинг и контрол на предоставяните от тях грижи.
Наредбата за качеството на социалните услуги регламентира, че стандартите за качество на социалните услуги се отнасят за организацията и управлението на услугата, за квалификацията и професионалното развитие на служителите и за ефективността на услугата с оглед постигнатите резултати за хората, които я ползват, в отговор на потребностите им. Стандартите за качество са задължителни за всички доставчици на социални услуги, независимо от източника на тяхното финансиране.
Лектори ще са експерти от Агенцията за качество на социалните услуги.
Проектът се финансира по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ (2014-2020 г.).
Основната цел на обучението е да запознае служителите с въведените в нормативната уредба нови стандарти за качество на социалните услуги и с критериите за тяхното изпълнение. Акцент в курсовете ще са и ангажиментите на доставчиците на социални услуги за осъществяване на мониторинг и контрол на предоставяните от тях грижи.
Наредбата за качеството на социалните услуги регламентира, че стандартите за качество на социалните услуги се отнасят за организацията и управлението на услугата, за квалификацията и професионалното развитие на служителите и за ефективността на услугата с оглед постигнатите резултати за хората, които я ползват, в отговор на потребностите им. Стандартите за качество са задължителни за всички доставчици на социални услуги, независимо от източника на тяхното финансиране.