Разбит път, ремонтиран за 23 млн. евро преди по-малко от две години, е една от основните версии на прокуратурата за катастрофата в Искърското дефиле, при която вчера загинаха 16 души. Около 17.00 ч. вчера автобус с 34 пътници навлиза в насрещната лента и изхвърча в дерето край пътя на 2 км преди Своге.
Договор за ремонта на пътя е сключен през август 2011 г. с фирмата „Трейс Своге”. Пътят е пуснат в експлоатация през декември 2016 г. По-малко от две години по-късно пътят е в плачевно състояние, коментира пред Дарик Диана Русинова от Института за пътна безопасност.
Прокуратурата ще разследва техническото състояние на автобуса и на пътната настилка
Днес главният прокурор Сотир Цацаров съобщи, че още през 2017 г. „Пътна полиция” е започнала да подава сигнали за зачестили пътни инциденти във въпросния участък заради разрушен асфалт и ниско сцепление на настилката. В сигналите на КАТ се споменава, че дори и при спазване на ограничението от 40 км/ч в участъка, шофьорите често губят контрол и навлизат в насрещната лента.
Цацаров съобщи още, че основните направления в разследването са три - към шофьора на автобуса, към фирмата превозвач и към състоянието на пътя. По информация на прокуратурата още от пролетта на 2017-а началникът на РУ-Своге е започнал да праща сигнали до институциите за зачестилите катастрофи в района и за необходимост от обезопасяване на няколко рискови участъка.
Правят експертизи на пътя и мантинелите край автобусната катастрофа (ВИДЕО)
От брифинга в Министерския съвет стана ясно още, че катастрофиралият автобус е бил с изтекъл годишен технически преглед, който е трябвало да бъде подновен на 5 август т.г. Първоначалната техническа експертиза пък е показала, че шофьорът е карал с 53 км/ч при ограничение в района от 40/км ч.
Агенция „Пътна инфраструктура” общо пет пъти сигнализира до фирмата изпълнител „Трейс Своге” за спешен ремонт на рисковите участъци. Поставеният краен срок за ремонта е 15 август - 10 дни преди катастрофата. Ремонт няма и до днес по нито един от участъците, съобщи регионалният министър Николай Нанков.
Само ден преди жестоката катастрофа Институтът за пътна безопасност пък публикува становище относно плачевното състояние на пътя - по-малко от две години след пускането му в експлоатация. В становището отново се говори за напукан асфалт, ниско сцепление на настилката, едри камъни по платното и увредени мантинели. Общо 33 000 лева са дадени от началото на годината и на друга фирма за поддръжка на пътя - почистване на камъни, подрязване на храсти и подмяна на знаци. Никоя от изброените дейности обаче не е извършена, пояснява и Диана Русинова.
ВСИЧКО ЗА КАТАСТРОФАТА ЧЕТЕТЕ ТУК
16 души загинаха след като автобус с пътници, които били на екскурзия до манастира "Седемте престола", се преобърна в Искърското дефиле. В автобуса са пътували 33 души и шофьорът, десетки бяха ранените в различна степен. Произшествието стана в района между Лесков дол и Своге, около 17.00 ч. 13 души са загинали на място, а трима на път към болниците.
Според първоначалните информации автобусът се е движил с висока скорост, несъобразена с пътните условия към момента. По същото време в района е валял силен дъжд, беше потвърдено по-рано.
Договор за ремонта на пътя е сключен през август 2011 г. с фирмата „Трейс Своге”. Пътят е пуснат в експлоатация през декември 2016 г. По-малко от две години по-късно пътят е в плачевно състояние, коментира пред Дарик Диана Русинова от Института за пътна безопасност.
Прокуратурата ще разследва техническото състояние на автобуса и на пътната настилка
Днес главният прокурор Сотир Цацаров съобщи, че още през 2017 г. „Пътна полиция” е започнала да подава сигнали за зачестили пътни инциденти във въпросния участък заради разрушен асфалт и ниско сцепление на настилката. В сигналите на КАТ се споменава, че дори и при спазване на ограничението от 40 км/ч в участъка, шофьорите често губят контрол и навлизат в насрещната лента.
Цацаров съобщи още, че основните направления в разследването са три - към шофьора на автобуса, към фирмата превозвач и към състоянието на пътя. По информация на прокуратурата още от пролетта на 2017-а началникът на РУ-Своге е започнал да праща сигнали до институциите за зачестилите катастрофи в района и за необходимост от обезопасяване на няколко рискови участъка.
Правят експертизи на пътя и мантинелите край автобусната катастрофа (ВИДЕО)
От брифинга в Министерския съвет стана ясно още, че катастрофиралият автобус е бил с изтекъл годишен технически преглед, който е трябвало да бъде подновен на 5 август т.г. Първоначалната техническа експертиза пък е показала, че шофьорът е карал с 53 км/ч при ограничение в района от 40/км ч.
Агенция „Пътна инфраструктура” общо пет пъти сигнализира до фирмата изпълнител „Трейс Своге” за спешен ремонт на рисковите участъци. Поставеният краен срок за ремонта е 15 август - 10 дни преди катастрофата. Ремонт няма и до днес по нито един от участъците, съобщи регионалният министър Николай Нанков.
БГНЕС
Само ден преди жестоката катастрофа Институтът за пътна безопасност пък публикува становище относно плачевното състояние на пътя - по-малко от две години след пускането му в експлоатация. В становището отново се говори за напукан асфалт, ниско сцепление на настилката, едри камъни по платното и увредени мантинели. Общо 33 000 лева са дадени от началото на годината и на друга фирма за поддръжка на пътя - почистване на камъни, подрязване на храсти и подмяна на знаци. Никоя от изброените дейности обаче не е извършена, пояснява и Диана Русинова.
ВСИЧКО ЗА КАТАСТРОФАТА ЧЕТЕТЕ ТУК
16 души загинаха след като автобус с пътници, които били на екскурзия до манастира "Седемте престола", се преобърна в Искърското дефиле. В автобуса са пътували 33 души и шофьорът, десетки бяха ранените в различна степен. Произшествието стана в района между Лесков дол и Своге, около 17.00 ч. 13 души са загинали на място, а трима на път към болниците.
Според първоначалните информации автобусът се е движил с висока скорост, несъобразена с пътните условия към момента. По същото време в района е валял силен дъжд, беше потвърдено по-рано.