От началото на следващия месец клиентите на ЕВН ще могат да плащат тока си на каси или по банков път на цялата територия на компанията. Това става възможно с въвеждането на единен софтуер за фактуриране и плащане на електроенергията. Той позволява, например, клиентът да погаси задължението си за апартамент в Пловдив и вила в Родопите, докато е на почивка в Бургас, обясниха от дружеството.

От 1 юни абонатите ще получат и нов 10-цифрен клиентски номер, който ще замени абонатния. Новото “енергийно ЕГН” ще осигурява по-бързо идентифициране и обслужване на клиента. Той вече може да поиска плащане с една фактура на тока на различни свои обекти – например няколко апартамента. Следващия месец в клиентските центрове и касовите салони на Енергото всеки абонат ще получи клиентска карта с номерата на прикачените към нея измервателни точки. Предстои и изместване на сроковете за плащане, за бъде разпределен потока от клиенти равномерно през целия месец и да няма струпвания на касите.

Онези, които плащат безкасово и досега получаваха фактури последващо, вече ще ги получават предварително по пощата, обясни членът на УС на ЕВН Стефан Заманов. Новият софтуер позволява сметките за ток да се погасяват чрез незабавно инкасо от всяка банка. Досега по разплащателна сметка можеше да се плаща само от ограничен брой банки.

От компанията напомниха, че майските сметки на част от абонатите ще бъдат по-високи от априлските заради струпването на празниците, което удължи периода на засичане. Клиентите обаче ще плащат най-много за 38 дни, вместо за обичайните 30, декларира ръководителят на “Клиентски сметки” Петър Янков. 

Заради въвеждането на новия софтуер пък до края на май абонатите няма да ползват някои услуги, от които най-масовата е проверката на електромер.

ЕВН отлага за началото на следващата година въвеждането на тримесечно засичане на потреблението. Първоначалните планове бяха това да стане от тази есен. Пак от началото на 2009-а дружеството ще започне да изпраща фактури на всичките си клиенти по пощата.