99081
Властта с нови идеи за подобряване на пътната безопасност
Изпитите по кормуване вече да се извършват само в държани специализирани автомобили. Това е една от идеите, които се обсъждат за засилване на контрола, заяви днес транспортният министър Росен Желязков. По думите му автомобилите ще са оборудвани с техника, която да следи поведението на кандидат-шофьорите и изпитващите.
Промени ще има и в листовките, където теоретичните въпроси ще намалеят за сметка на видео казуси, които да тестват реакциите на кандидатите. Планира се и въвеждане на регистрационен режим на автосервизите, които ще трябва да дават минимум шест месеца гаранция за извършените от тях ремонти. Стикерите за годишен технически преглед пък ще съдържат електронен чип и ще са с различен цвят в зависимост от нивото на замърсяване на автомобила.
Над 90% от катастрофите у нас са резултат на човешка грешка
Все още не е ясно какъв ще е броят на новите специализирани автомобили за изпитите по кормуване, както и колко средства ще са необходими за тях, заяви Росен Желязков на конференция по пътна безопасност, която се проведе в НДК.
"В напреднала фаза е обсъждането на вариант за закупуване специализирани и специални автомобили, с които да се полага съответният изпит. Автомобили, които са оборудвани с технически средства, които да дават пълна, ясна и точна информация за поведението на курсиста и на изпитващия. Предстои да се уточни необходимият брой на средствата и необходимият финансов ресурс. Обсъжда се и вариантът да бъде възстановено обучението и изпитите на полигон. Ще бъде създадено звено за мониторинг на практическите изпити, като основната задача ще бъде да следи и оценява работата на изпитващите. При теоретичните изпити се предвижда да се намали броят на въпросите и да се въведе втора част на изпита, в която да има видео казуси, които да тестват реакциите на изпитваните. В непосредствена близост ще се свърже системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщения със системата на МВР, така щото да се избягват всички варианти за използване на фалшиви лични карти", обясни Желязков.
По пътищата има шофьори с глоби за 40 000 лева и с по 400 акта
Планира се и създаване на електронна система за попълване и подаване на документи за регистрация на нов автомобил. Автосервизите пък вече ще трябва да дават шест месеца гаранция за извършените от тях ремонти.
"Освен възможността за избягване на злоупотреби, ще облекчи и административната тежест, която в момента тормози всички. В стикера за технически прегледи ще бъде внедрен чип за дистанционно четене на данните, като стикерите ще бъдат с различни цветове, показващи нивото на замърсяване на автомобилите. За първи път ще бъде въведен регистрационен режим и контрол над автосервизите. Предвидено е автосервизите да дават минимум шест месеца гаранция за извършените от тях ремонти. Ще бъде въведен респективно и контрол и система за проследяване произхода на влаганите в ремонтите авточасти. В публичния регистър на сервизите ще бъде набирана и поддържана цялата база данни по отношение на характеристиките на автосервиза, служителите и тяхната квалификация, до която всеки потребител, гражданин и клиент ще има достъп. Това ще дава възможност за създаване на история на ремонтите на автомобилите и така ще е ясно във времето за даден автомобил какви ремонти са извършвани, кога и от кои сервизи", обясни още Желязков.
До 2030 г. катастрофите ще са петата причина за смъртност в света
Повечето от заявените промени са включени в изцяло новия проектозакон за движение по пътищата, който се очаква да бъде представен до края на годината.
Промени ще има и в листовките, където теоретичните въпроси ще намалеят за сметка на видео казуси, които да тестват реакциите на кандидатите. Планира се и въвеждане на регистрационен режим на автосервизите, които ще трябва да дават минимум шест месеца гаранция за извършените от тях ремонти. Стикерите за годишен технически преглед пък ще съдържат електронен чип и ще са с различен цвят в зависимост от нивото на замърсяване на автомобила.
Над 90% от катастрофите у нас са резултат на човешка грешка
БГНЕС
"В напреднала фаза е обсъждането на вариант за закупуване специализирани и специални автомобили, с които да се полага съответният изпит. Автомобили, които са оборудвани с технически средства, които да дават пълна, ясна и точна информация за поведението на курсиста и на изпитващия. Предстои да се уточни необходимият брой на средствата и необходимият финансов ресурс. Обсъжда се и вариантът да бъде възстановено обучението и изпитите на полигон. Ще бъде създадено звено за мониторинг на практическите изпити, като основната задача ще бъде да следи и оценява работата на изпитващите. При теоретичните изпити се предвижда да се намали броят на въпросите и да се въведе втора част на изпита, в която да има видео казуси, които да тестват реакциите на изпитваните. В непосредствена близост ще се свърже системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщения със системата на МВР, така щото да се избягват всички варианти за използване на фалшиви лични карти", обясни Желязков.
По пътищата има шофьори с глоби за 40 000 лева и с по 400 акта
БГНЕС
"Освен възможността за избягване на злоупотреби, ще облекчи и административната тежест, която в момента тормози всички. В стикера за технически прегледи ще бъде внедрен чип за дистанционно четене на данните, като стикерите ще бъдат с различни цветове, показващи нивото на замърсяване на автомобилите. За първи път ще бъде въведен регистрационен режим и контрол над автосервизите. Предвидено е автосервизите да дават минимум шест месеца гаранция за извършените от тях ремонти. Ще бъде въведен респективно и контрол и система за проследяване произхода на влаганите в ремонтите авточасти. В публичния регистър на сервизите ще бъде набирана и поддържана цялата база данни по отношение на характеристиките на автосервиза, служителите и тяхната квалификация, до която всеки потребител, гражданин и клиент ще има достъп. Това ще дава възможност за създаване на история на ремонтите на автомобилите и така ще е ясно във времето за даден автомобил какви ремонти са извършвани, кога и от кои сервизи", обясни още Желязков.
До 2030 г. катастрофите ще са петата причина за смъртност в света
Повечето от заявените промени са включени в изцяло новия проектозакон за движение по пътищата, който се очаква да бъде представен до края на годината.