На обходния път на Поморие се работи изключително мобилизирано, спазвайки всички мерки за борба с COVID-19, за да може движението по близо 6-километровото трасе да се пусне през лятото. Това докладваха строителите на обекта при инспекцията на председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски, съобщиха от пресцентъра на Агенцията.
Ще се изградят и допълнително два селскостопански подлеза, с които ще се улесни достъпът на земеделските стопани до нивите им. В момента на обекта се извършват насипи, реконструкция на водопроводи, колекторна система, довършителни работи по водостоците, а на кръгово кръстовище за с. Каменар при 218-ти км предстоят асфалтови работи.
Строителството на обходния път на Поморие, което започна в средата на месец май миналата година, е последният етап от модернизацията на пътя Бургас - Слънчев бряг, се напомня в прессъобщението. С построяването му транзитното движение ще се изнесе извън града, ще се повиши безопасността на движението и ще се намали замърсяването на въздуха. Обходният път на Поморие се изпълнява със средства от републиканския бюджет. Инвестицията е за около 20,6 млн. лв. На 15 юни 2018 г. беше пуснато движението по обхода на Ахелой и четирилентовия път в участъка между Поморие и Ахелой, с обща дължина над 9 км. Те също бяха финансирани от бюджета с близо 45 млн. лв.
Председателят на АПИ Георги Терзийски е преминал и по бъдещото трасе на северния обходен път на Бургас. В момента пътната агенция провежда обществена поръчка за избор на строител на обхода, с дължина 4,7 км. Индикативната стойност на проекта е 52 910 000 лв. без ДДС, а средствата са отново от републиканския бюджет. С изграждането му транзитният трафик, идващ от Варна по път т-9 и продължаващ на юг по пътя София - Бургас, ще се изнесе извън центъра на града. По този начин ще се повиши безопасността на движение за пътуващите от Западна и Северна България като се избягна влизането в областния град. Трасето на северния обход ще започва при 230-ти км на пътя Сарафово - Бургас, непосредствено след Атанасовското езеро и в близост до настоящото кръстовище, ще преминава на запад заобикаляйки езерото, а след това ще се насочва към пътя Ветрен - Бургас и ще завършва при 493-ти км на първокласния път при селскостопанския надлез. Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети, както и локални платна. Връзката на новото трасе със съществуващата пътна мрежа ще се осъществява чрез 4 пътни възли. Срокът за изпълнение на строителните работи е 18 месеца.
Ще се изградят и допълнително два селскостопански подлеза, с които ще се улесни достъпът на земеделските стопани до нивите им. В момента на обекта се извършват насипи, реконструкция на водопроводи, колекторна система, довършителни работи по водостоците, а на кръгово кръстовище за с. Каменар при 218-ти км предстоят асфалтови работи.
Строителството на обходния път на Поморие, което започна в средата на месец май миналата година, е последният етап от модернизацията на пътя Бургас - Слънчев бряг, се напомня в прессъобщението. С построяването му транзитното движение ще се изнесе извън града, ще се повиши безопасността на движението и ще се намали замърсяването на въздуха. Обходният път на Поморие се изпълнява със средства от републиканския бюджет. Инвестицията е за около 20,6 млн. лв. На 15 юни 2018 г. беше пуснато движението по обхода на Ахелой и четирилентовия път в участъка между Поморие и Ахелой, с обща дължина над 9 км. Те също бяха финансирани от бюджета с близо 45 млн. лв.
Председателят на АПИ Георги Терзийски е преминал и по бъдещото трасе на северния обходен път на Бургас. В момента пътната агенция провежда обществена поръчка за избор на строител на обхода, с дължина 4,7 км. Индикативната стойност на проекта е 52 910 000 лв. без ДДС, а средствата са отново от републиканския бюджет. С изграждането му транзитният трафик, идващ от Варна по път т-9 и продължаващ на юг по пътя София - Бургас, ще се изнесе извън центъра на града. По този начин ще се повиши безопасността на движение за пътуващите от Западна и Северна България като се избягна влизането в областния град. Трасето на северния обход ще започва при 230-ти км на пътя Сарафово - Бургас, непосредствено след Атанасовското езеро и в близост до настоящото кръстовище, ще преминава на запад заобикаляйки езерото, а след това ще се насочва към пътя Ветрен - Бургас и ще завършва при 493-ти км на първокласния път при селскостопанския надлез. Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети, както и локални платна. Връзката на новото трасе със съществуващата пътна мрежа ще се осъществява чрез 4 пътни възли. Срокът за изпълнение на строителните работи е 18 месеца.