/ БГНЕС
Министър-председателят Бойко Борисов възложи на министъра на образованието Красимир Вълчев да продължи с прилагането на гъвкави методи на обучение на учениците по време на пандемията.

„Това не са лесни задачи и не са лесни решения да затваряш хората в домовете им. Застояването на децата вкъщи носи своите рискове -обездвижване, губене на мотивация за учене, десоциализират се, психически проблеми, които ние също отчитаме, когато взимаме решения“, категоричен беше премиерът Борисов.

По думите му локалното вземане на решения за преминаване към електронна среда на обучение остава най-правилният подход за учебните заведения.

"Този метод е правилен – там, където няма зарази, децата да учат. Другите места – следете броя на заболелите, така че да щадим и учителите и използвайте родителите при взимането на решения, защото това касае техните деца. Ние мислим най-доброто“, подчерта министър-председателят.

Министърът на образованието Красимир Вълчев заяви, че обучението в електронна среда за учениците е ефективна алтернатива, когато става дума за по-кратък период от време.

„Обсъдихме с министър Ангелов, следим стойностите и даваме възможност да се прилага в училищата подход на редуване присъственото обучение и обучението в електронна среда“, допълни Вълчев.

Той посочи, че е обсъждано и ще бъде предложено решение за задължително носене на защитни маски в класните стаи за учениците от 5 до 12 клас. Министърът на образованието посочи, че до момента България има най-либералния режим спрямо другите европейски държави по отношение на маските за учениците.
 

 
 

 

Максимална гъвкавост при взимането на решения за обучението по време на пандемията и непрекъснат контакт на МОН с родителите и учителите. Това възложих на образователния министър Красимир Вълчев на днешното правителствено заседание. Решението за пълно затваряне не се взима лесно. Дори германското правителство отложи със седмица затягането на мерките срещу втората вълна на пандемията. Обучението в електронна среда, оставането вкъщи, също носи рискове. Децата губят мотивация, десоциализират се, обездвижват се, трупа се напрежение. Онлайн обучението е ефективна, но само временна мярка и няма как да замести присъствието в клас. В повече от половината училища в страната все още не е имало нито един заразен човек. Ние отчитаме тези факти и затова сме възприели локален подход при взимането на решения за преминаване към електронно обучение. Тепърва предстоят още тежки месеци за образователната система и е важно взаимно да се пазим. Това бе и една от причините да направим задължително носенето на маски за учениците от 5 до 12 клас. До момента България има най-либералния режим спрямо другите европейски държави по отношение на маските за учениците.

Публикувахте от Boyko Borissov в Сряда, 18 ноември 2020 г.