Българското правителство трябва да действа по-твърдо, ако иска да защити интереса на транспортния бранш, заяви в интервю за Дарик зам.-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов.
На първо четене: ЕП прие промени в пакет "Мобилност"
„Навсякъде ни е отрязан пътят - към Русия, към Арабския свят, към Европа... И то какво остана? Не остана нищо. Така че това е истината. Надявам се, че българското правителство ще си даде ясна сметка, че трябва да се действа по-твърдо, отколкото си представят. Знаете, че нашият бранш дава около 17% от брутния вътрешен продукт. Няма да говорим и колко хора са зависими, защото това не са само нашите шофьори, това са и техните семейства“, заяви Лалов в предаването на Дарик „Реактивно“.
Арабаджиев: Не може този европарламент да решава съдбата на превозвачите за следващите 10 години
„Това с паленето на ТИР-а беше по-скоро емоция. На нас само това ни е останало, да вземем да си запалим бизнеса и да си тръгнем. Защото друго не остана. Нашите работници са разменната монета. Западните страни търсят да ги сложат на овакантените места, защото те имат свободни места за шофьори и не им достигат. Нашите шофьори могат всеки един момент да отидат да работят, където си пожелаят. В Германия миналата година се пенсионираха 50 000 шофьори, за които няма заместници. Във Франция е същото. Белгия, Холандия. Това са четирите държави, които ще спечелят най-много от този план и затова те го подкрепят най-много“, каза още Лалов.
Превозвачи запалиха камион заради пакета "Мобилност" (СНИМКИ/ВИДЕО)
Той съобщи още, че следващата „бомба“, която ще засегне бранша, е проектът за тол-таксите. Превозвачите са поканени на разговори в понеделник в регионалното министерство, но по думите му все още не са получили оттам информация за методиката и философията, по която са направени изчисленията.
На първо четене: ЕП прие промени в пакет "Мобилност"
„Навсякъде ни е отрязан пътят - към Русия, към Арабския свят, към Европа... И то какво остана? Не остана нищо. Така че това е истината. Надявам се, че българското правителство ще си даде ясна сметка, че трябва да се действа по-твърдо, отколкото си представят. Знаете, че нашият бранш дава около 17% от брутния вътрешен продукт. Няма да говорим и колко хора са зависими, защото това не са само нашите шофьори, това са и техните семейства“, заяви Лалов в предаването на Дарик „Реактивно“.
Арабаджиев: Не може този европарламент да решава съдбата на превозвачите за следващите 10 години
„Това с паленето на ТИР-а беше по-скоро емоция. На нас само това ни е останало, да вземем да си запалим бизнеса и да си тръгнем. Защото друго не остана. Нашите работници са разменната монета. Западните страни търсят да ги сложат на овакантените места, защото те имат свободни места за шофьори и не им достигат. Нашите шофьори могат всеки един момент да отидат да работят, където си пожелаят. В Германия миналата година се пенсионираха 50 000 шофьори, за които няма заместници. Във Франция е същото. Белгия, Холандия. Това са четирите държави, които ще спечелят най-много от този план и затова те го подкрепят най-много“, каза още Лалов.
Превозвачи запалиха камион заради пакета "Мобилност" (СНИМКИ/ВИДЕО)
Той съобщи още, че следващата „бомба“, която ще засегне бранша, е проектът за тол-таксите. Превозвачите са поканени на разговори в понеделник в регионалното министерство, но по думите му все още не са получили оттам информация за методиката и философията, по която са направени изчисленията.