Рекламата на туризма ни по четири европейски телевизии струва близо 6,58 млн. лв.
Рекламата на туризма ни по четири европейски телевизии струва близо 6,58 млн. лв. / снимка: DarikNews.bg архив

Близо 6,58 милиона лева е общата стойност на най-мащабната рекламна кампания на българския туризъм, стана ясно при представянето на резултатите от реализацията й. Кампанията обхващаше четири от най-гледаните паневропейски телевизионни канали – Eurosport, Euronews, National Geographic и Discovery Channel, като включваше както продуктови клипове за страната ни, така и рекламни банери в сайтовете на тези телевизии.

Телевизионната кампания е реализирана чрез сключване на директни договори със всяка от телевизиите. Проектът се финансира по линия на Оперативна програма „Регионално развитие.” По данни на телевизиите над 137 млн. зрители са гледали клиповете по четири и повече пъти, а общият брой на достигнатите импресии на рекламните банери в интернет сайтовете е над 14 милиона.

Николай Йотовски от икономическото министерство, обясни, че основната цел на тази кампания е привличане на повече туристи, но става въпрос за една имиджова кампания, която представлява възможностите за туризъм в България. Според него не може да се каже какъв е ефектът от кампанията пряко. По думите му решението на даден европеец да тръгне към България няма да е резултат само от виждането на един клип по телевизията, а ще е плод и на офертите на туроператорите. „Тоест, пряко ефектът не може да бъде измерен – толкова туристи, благодарение на кампанията по четирите телевизии”, обясни той.

След като бъде измерен ефектът от кампанията, ще се вземе решение дали тя да продължи и следващата година, като по думите на Йотовски този път България няма да разчита на европейско финансиране.