Софийският зам.-кмет по транспорта Евгени Крусев заяви, че не би ползвал някои от изградените от Столична община велоалеи. Признанието дойде по време на кръгла маса за безопасността на велосипедистите по пътищата, организирана от омбудсмана Мая Манолова.
По думите на Крусев велоалеите по булевардите „Никола Мушанов” и „Тодор Александров” не са добре изградени и по възможност би ги избягвал, ако се движи с колело. През последните 3 години двата булеварда претърпяха цялостна рехабилитация на стойност около 5 млн. лева.
Манолова: Карането на велосипед е опасно занятие
Велоалеите по „Никола Мушанов” и „Тодор Александров” се появиха след цялостната рехабилитация на двата булеварда съответно през 2014 и 2015 г. Те не са обезопасени и отделени по никакъв начин от пътното платно и са обозначени единствено с маркировка най-вдясно, която на места вече е изтрита.
На други места пък алеята минава пред спирки на градския транспорт или върху отводнителни шахти. Столичният зам.-кмет по транспорт Евгени Крусев призна, че и той не би се движил по тях и обеща поне освежаване на маркировката, само че когато се оправи времето.
ТИР уби един от най-добрите български колоездачи
"Имаме редица примери, които са добри, но последната година има и лоши. Това не го крием. Като велосипедист съм ползвал алеите по "Никола Мушанов" и "Тодор Александров" и ако мога да не мина през тях, не го правя", призна Крусев. По негови думи Столична община ще положи усилия да направи алеите максимално удобни и безопасни, но изградената вече инфраструктура поставя известни ограничения.
Обществени велосипеди вече и в София
От сдружение „Велоеволюция” представиха списък с искания на колоездачи, едно от които е именно ревизия на сега изградената инфраструктура. "Разбирам, че Столична община си признава грешките, но това не означава, че нещата стават по-добри. Бих препоръчала съвместна работа с МВР по контрола на безопасността", коментира Радостина Петрова от „Велоеволюция”:
Началникът на КАТ Бойко Рановски също потвърди, че изградената в момента велосипедна инфраструктура създава конфликт между различните водачи и добави, че по сега действащото законодателство на практика всички велосипедисти карат в нарушение.
Основни правила за безопасно движение на велосипедистите
"По закон, ако няма велоалея, велосипедистът трябва да се движи вдясно, в близост до бордюра. Не знам кога се спазва законодателството, тъй като тези места обикновено са заети от паркирани автомобили", посочи той. Освен ревизия на вече изградената инфраструктура, колоездачите пожелаха още ясни правила в ЗДП за изпреварване на колоездачите, правила за движение на велосипедистите в група, предефиниране и добавяне на нови знаци за велосипедна инфраструктура, специализирана администрация, която да създава и прилага велосипедни политики, както и образователна кампания по пътна безопасност.
По думите на Крусев велоалеите по булевардите „Никола Мушанов” и „Тодор Александров” не са добре изградени и по възможност би ги избягвал, ако се движи с колело. През последните 3 години двата булеварда претърпяха цялостна рехабилитация на стойност около 5 млн. лева.
Манолова: Карането на велосипед е опасно занятие
Велоалеите по „Никола Мушанов” и „Тодор Александров” се появиха след цялостната рехабилитация на двата булеварда съответно през 2014 и 2015 г. Те не са обезопасени и отделени по никакъв начин от пътното платно и са обозначени единствено с маркировка най-вдясно, която на места вече е изтрита.
На други места пък алеята минава пред спирки на градския транспорт или върху отводнителни шахти. Столичният зам.-кмет по транспорт Евгени Крусев призна, че и той не би се движил по тях и обеща поне освежаване на маркировката, само че когато се оправи времето.
ТИР уби един от най-добрите български колоездачи
"Имаме редица примери, които са добри, но последната година има и лоши. Това не го крием. Като велосипедист съм ползвал алеите по "Никола Мушанов" и "Тодор Александров" и ако мога да не мина през тях, не го правя", призна Крусев. По негови думи Столична община ще положи усилия да направи алеите максимално удобни и безопасни, но изградената вече инфраструктура поставя известни ограничения.
Обществени велосипеди вече и в София
От сдружение „Велоеволюция” представиха списък с искания на колоездачи, едно от които е именно ревизия на сега изградената инфраструктура. "Разбирам, че Столична община си признава грешките, но това не означава, че нещата стават по-добри. Бих препоръчала съвместна работа с МВР по контрола на безопасността", коментира Радостина Петрова от „Велоеволюция”:
Началникът на КАТ Бойко Рановски също потвърди, че изградената в момента велосипедна инфраструктура създава конфликт между различните водачи и добави, че по сега действащото законодателство на практика всички велосипедисти карат в нарушение.
Основни правила за безопасно движение на велосипедистите
"По закон, ако няма велоалея, велосипедистът трябва да се движи вдясно, в близост до бордюра. Не знам кога се спазва законодателството, тъй като тези места обикновено са заети от паркирани автомобили", посочи той. Освен ревизия на вече изградената инфраструктура, колоездачите пожелаха още ясни правила в ЗДП за изпреварване на колоездачите, правила за движение на велосипедистите в група, предефиниране и добавяне на нови знаци за велосипедна инфраструктура, специализирана администрация, която да създава и прилага велосипедни политики, както и образователна кампания по пътна безопасност.