Европейски проект ще позволява на потребителите, ползващи интернет, да се информират относно статуса на разглежданите им жалби от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Хората ще могат да следят по електронен път движението на жалбите си, подадени в КЗП във всеки един момент. Това ще е възможно след оптимизиране, което ще стане в рамките на проекта „Модерни и интегрирани административни услуги в Комисията за защита на потребителите". Той се осъществява по ОП „Административен капацитет" и е съфинансиран от Европейския социален фонд. Общата му стойност е близо 601 хил. лева. Новата система ще започне да функционира в началото на 2011 година. За хората, нямащи достъп до интернет, старата система за подаване на жалби в КЗП ще продължи да функционира.
Ако някоя жалба се забави неоснователно дълго, гражданите своевременно ще могат да се информират кой служител на Комисията работи по нея. Персоналната отговорност пък ще бъде естествен стимул за служителите да повишат качеството на работата си, обясняват от КЗП.
Комисията ще проведе поредица от дискусии в цялата страна. В тях активно участие ще вземат представители на неправителствени потребителски и обществени организации. Срещите ще се проведат в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Монтана.
През 2009 година в Комисията за защита на потребителите са постъпили близо 12 000 жалби. Направени са близо 10 000 инспекции, като в 70% от тях са решени проблемите на гражданите. Според последния отчет за работата на Комисията за защита на потребителите българите страдат най-вече от негодна комуникационна техника като мобилни телефони или компютри. Жалбите за тези стоки представляват над 30% от всички подадени.
Статистиката сочи също, че броят на жалбите, подадени по електронен път, е нараснал 6 пъти спрямо 2006-та година. Очакванията на експертите са с развитието на онлайн търговията в България, делът на жалбите, касаещи качеството на тази услуга, да се увеличи.