Лошото време пречи на операцията край потъналия ферибот

Лошото време пречи на операцията край потъналия ферибот
Лошото време пречи на операцията край потъналия ферибот / снимка: БГНЕС, архив

Провеждането на спасителни и издирвателни действия на мястото на корабокрушението на ферибота "Севол" бе затруднено от влошилите се метеорологични условия - дъжд, силен вятър и вълнение, предават осведомителните агенции, цитирани от БГНЕС.

Ситуацията се усложнява и от разлива на мазут и дизеловото гориво от кораба. Преди отплаването в резервоарите му са били налети 203 000 литра гориво, включително 139 000 литра тежък флотски мазут. Сега недалеч от мястото на корабокрушението на "Севол" се е образувало нефтено петно с диаметър 300 метра.

За да не бъдат отнесени телата на загиналите пътници от силните течения, мястото на потъването на кораба, наречено канала Менгол, е обградено от защитни мрежи. В издирването на загиналите участват 170 кораба, 28 самолета и хеликоптера и повече от 650 водолази от ВМС и от службата за брегова охрана, предаде южнокорейската агенция Ренхап.

Трагедията на корабокруширалия ферибот

Досега е потвърдена гибелта на 32 души, 271 се смятат за безследно изчезнали. Спасени са 174 пътници, включително 75 ученици. По данни на компанията оператор на ферибота "Севол" от 29 членове на екипажа са се спасили 20 души. Живи са всички 15 членове на екипажа, отговарящи за управлението на съда.

Служителите, занимаващи се с разследване на трагедията, практически изключват вероятността фериботът да се е натъкнал на скала.

Тази сутрин бяха арестувани капитанът на ферибота и двама души от неговия екипаж. Те ще отговарят по обвинения в нехайство и пропуски в сигурността на пътниците, както и в нарушения на морския кодекс.

69-годишният капитан Ли Джун Сьок бе остро критикуван, че е забавил евакуацията от потъващия съд и че го е напуснал, докато няколкостотин пътници, повечето гимназисти на школска екскурзия, са се намирали на борда.