Според 25-ото годишно проучване на празничните планове на корпоративна Америка, 97 процента от компаниите в САЩ тази година ще организират партита по случай предстоящите празници. Това е най-високият процент от 1997 г. Анкетата разкрива още, че алкохол ще се сервира на 72 процента от тържествата, както и че една трета от служителите ще се държат лошо. От полза за хората, които не желаят да се компрометират пред шефове и колеги, експерти, цитирани от Ройтерс, предлагат няколко полезни съвета.
Ако не искате името ви да попадне в "срамния списък" в службата, е важно да си направите предварителен план, за да избегнете конфузните ситуации. Вземайки няколко предпазни мерки, уверено можете да се върнете в офиса след партито с гордо вдигната глава и неопетнена репутация. Ето какво препоръчват експертите:
1. Хапнете предварително. Консумацията на алкохол на гладно е рецепта за бедствие.
2. Пийте изключително умерено или изобщо не посягайте към чашката. Започнете с газирана вода, която създава усещането за пълен стомах, и пийте чаша вода между алкохолните напитки.
3. Дръжте чашата с алкохол с лявата ръка. Така дясната ръка ще е свободна за поздрави.
4. Облечете се съобразно изискванията за парти в офис среда. Имайки предвид присъствието на началници и колеги, избягвайте да избирате дрехи, които са по-подходящи за клуб. Ако не сте сигурни за облеклото, попитайте предварително.
5. Избягвайте мазните ордьоври. Избирайте блюда за хапване с вилица или клечка за зъби. Така ръцете и дрехите ви ще останат чисти.
6. Бъдете весели и общувайте. Вместо да прекарвате тържеството с близки колеги, излезте от "зоната на комфорт" и контактувайте с представители на други отдели, тъй като не се знае с кого или за кого ще работите в бъдеще.
7. Постарайте се да направите положително първо впечатление. Тъй като не можете да разчитате, че другите ще потърсят контакт, започнете го вие. Огледайте се за групи от хора, които изглеждат приятелски настроени, и не притеснявайте гости на партито, потънали в сериозен разговор. Приближете се към тях, направете очен контакт, усмихнете се и попитайте дали е удобно да се присъедините.
8. Поддържайте позитивен разговор. Подходящите теми са за празнични планове, филми, почивки и дори храна. Не разговаряйте за политика, пари, медицински проблеми и секс, и избягвайте спорни теми, в това число и офис клюки.
9. Възползвайте се от рядката възможност да бъдете забелязани от присъстващите началници или изпълнителни директори. Представете се, но не разговаряйте дълго с тях, и избягвайте да се хвалите.
10. Ако партито включва вечеря около маса, не поставяйте върху нея мобилния си телефон - устройството ще разсейва и вас, и останалите гости.
11. Не си тръгвайте последни. Дори и да не искате да изпуснете най-голямото забавление, е важно са се оттеглите, когато усетите, че е настъпил подходящият момент. Хората, които си тръгват последни, често биват запомнени, и то не с добро.
12. Бъдете благодарни. Планирането на партита често е неблагодарна задача. Към края на празненството се постарайте да благодарите на човека или на хората, които са се натоварили с организацията му. Те ще оценят благодарността ви и в бъдеще ще мислят благосклонно за вас. Положили сте усилия, за да изградите професионалните си имидж и репутация, за да си позволите да ги накърните с една вечер на безгрижни забавления. Следвайки тези препоръки, можете да се наслаждавате на празненството и да запазите достойнството и професионализма си неопетнени.
Източник: БТА