Яжте плодове и зеленчуци, за да сте щастливи (ВИДЕО)

Как да повишим хормоните на щастието и да сме изпълнени с оптимизъм и настроение?  Допаминът, серотонинът, окситоцинът и ендорфините са биохимичната основа на щастието. Техните количества в организма ни могат да се променят. Доказано е, че хората, които ядат много плодове и зеленчуци са доволни от живота, те са в добро психично здраве и са по-щастливи от тези, които не консумират достатъчно плодове и зеленчуци.

Всички знаем за ползата от плодовете и зеленчуците. Те намаляват риска от диабет и сърдечно-съдови заболявания. Ново проучване показва, че те оказват благотворно влияние и върху психичното ни здраве. 65 на сто от щастливите хора консумират над 240 грама плодове и зеленчуци дневно. Данните са от британско изследване, цитирани от сп. “Сианс е авнир”. В изследването са участвали 13 983 души над 16-годишна възраст.

10 храни, които ни правят щастливи

Участниците с най-добро психично здраве, които са били около една трета, са консумирали 5 порции плодове и зеленчуци дневно. Една порция е еквивалент на 80 -100 грама.

домати
iStock/Getty Images

Много хора обаче консумират по-малко количество от нужното им за деня. 31% от участниците, които били без психични проблеми, консумирали между три и четири порции плодове и зеленчуци дневно, а 28% – около две порции. 6,8 на сто от участниците в същата група се ограничавали до една порция плодове и зеленчуци дневно.

Пет храни, които ще ви запазят млади и жизнени (ВИДЕО)

Друго изследване сочи, че когато хората ядат повече плодове и зеленчуци се чувстват по-спокойни, по-щастливи и с повече енергия от обикновено.

храна
iStock/Getty Images

В края на краищата се оказва, че консумацията на плодове и зеленчуци прави хората по-щастливи, отколкото алкохолът.

И още:

Седем храни, които са по-полезни с кората

Плодовете и зеленчуците осигуряват психическото здраве на децата

14 храни, които не трябва да съхраняватe в хладилника (ВИДЕО)

Най-полезните сурови плодове и зеленчуци

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук