Носителят на наградата „Търнър” Деймиън Хърст поглежда назад към времето, когато беше един от най-известните "млади британски художници" в ново самостоятелно ретроспективно шоу, което се открива в Лондон от утре.
„Краят на един век“ включва повече от 50 инсталации, картини и скулптури от времето на Хърст като студент през 80-те до 90-те години, когато той и други като Трейси Емин изгряват на британската художествена сцена.
Има някои добре известни творби, включително от емблематичната поредица „Природна история“ – мъртви животни, запазени във формалдехид и изложени в големи стъкленици - заедно с други, които никога досега не са били показвани публично.
Говорейки пред АФП за работата си по това време, художникът сподели за този период, изпълнен с постоянни алкохолни запои и дрога: „Чувствах се като в безкраен празник и имах усещането, че съм безсмъртен по някакъв начин. Така че сега ми е доста смешно да видя тези произведенията тук. Те изглеждат малко стари и овехтели. Нещата стареят по някакъв носталгичен начин, а аз по това време наистина мислех, че съм безсмъртен и това никога няма да свърши”.
„Краят на един век“ включва повече от 50 инсталации, картини и скулптури от времето на Хърст като студент през 80-те до 90-те години, когато той и други като Трейси Емин изгряват на британската художествена сцена.
Има някои добре известни творби, включително от емблематичната поредица „Природна история“ – мъртви животни, запазени във формалдехид и изложени в големи стъкленици - заедно с други, които никога досега не са били показвани публично.
Говорейки пред АФП за работата си по това време, художникът сподели за този период, изпълнен с постоянни алкохолни запои и дрога: „Чувствах се като в безкраен празник и имах усещането, че съм безсмъртен по някакъв начин. Така че сега ми е доста смешно да видя тези произведенията тук. Те изглеждат малко стари и овехтели. Нещата стареят по някакъв носталгичен начин, а аз по това време наистина мислех, че съм безсмъртен и това никога няма да свърши”.