Повече от половината българи използват интернет
Повече от половината българи използват интернет / снимка: Sofia Photo Agency, архив, Надя Коцева
Повече от половината българи използват интернет
49411
Повече от половината българи използват интернет
  • Повече от половината българи използват интернет

Медийната среда у нас е силно конкурентна, което поставя известни граници на влияние, защото аудиторията се парцелира. Това сочи изследване на медийния пазар в началото на годината, представено от MBMD.

Според анализа всеки получава своя дял верни почитатели, но трудно разширява влиянието си върху по-големи групи. Социолозите обясняват, че в среда като българската, е много трудно да се концентрират медийните интереси.

Основни информационни източници сред пълнолетното население остават телевизиите, пресата, интернет и радиото, сочи анализът.

Според директора на Института за социални изследвания и маркетинг MBMD Мирослава Радева делът на влияние на пресата и интернет е естествено ограничен от факта, че в страната ни има ниско грамотно население: "Тоест, и пресата, и интернет не биха могли да получат много по-високи резултати, защото имаме възрастно население, което е с нисък образователен статус и е съвсем естествена на този фон доминантната позиция, в която се намират телевизиите."

Въпреки това няма телевизии, при които за последните шест месеца да се отчита позитивно развитие. Анализът сочи, че се е увеличил интересът към профилираните телевизии за сметка на този към универсалните.

Според изследването 57 на сто от българите използват интернет. От тях 90 процента са в мрежата ежедневно. Интернет в България се използва основно за чат и разговори с близки, електронна поща, социални мрежи и информационни сайтове. По думите на Радева възрастта на потребителите в мрежата непрекъснато спада: "Наши предходни изследвания са показвали, че сред възрастовата група между 14 и 25 години интернетът е по-популярен от телевизията".

Около 2/3 от българското население четат вестници, като интересът е по-завишен във възрастта между 40 и 60 години. Сред хората с ниско образование делът спада до 43 процента, обясни още Радева: "От преса най-много се интересуват работодателите, хората на мениджърски позиции, служителите и пенсионерите. А най-висок дял на четящите имаме сред градското население на страната".

Изследването е проведено преди седмица. То е обхванало 1202-ма пълнолетни граждани от цялата страна.