Общо 63 932 ученици от четвърти клас трябва да се явят утре на национално външно оценяване по български език и литература, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката.
Изпитът започва в 10:00 ч. и ще се състои в 1870 училища в страна.
Продължителността му е един учебен час, а за децата със специални образователни потребности - два учебни часа.
В петък (12 май) предстои второто национално външно оценяване за четвърти клас - по математика, а в понеделник (15 май) и във вторник (16 май) са тестовете по човекът и природата и човекът и обществото.
Резултатите от националните външни оценявания по всеки от предметите се измерват в точки и се вписват в удостоверението за завършен четвърти клас. С точките от изпита по математика може да се кандидатства в профилираните гимназии с профил "Математически" и "Природни науки", като тежестта на резултата при балообразуването се определя от Педагогическия съвет на конкретното училище.
Целта на националните външни оценявания е да се измерят индивидуалните постижения на учениците по различните предмети и да се определи необходимостта от подкрепа, както и да се осъществи мониторинг на образователния процес на различни равнища - училищно, регионално и национално, посочват от МОН.
Изпитът започва в 10:00 ч. и ще се състои в 1870 училища в страна.
Продължителността му е един учебен час, а за децата със специални образователни потребности - два учебни часа.
В петък (12 май) предстои второто национално външно оценяване за четвърти клас - по математика, а в понеделник (15 май) и във вторник (16 май) са тестовете по човекът и природата и човекът и обществото.
Резултатите от националните външни оценявания по всеки от предметите се измерват в точки и се вписват в удостоверението за завършен четвърти клас. С точките от изпита по математика може да се кандидатства в профилираните гимназии с профил "Математически" и "Природни науки", като тежестта на резултата при балообразуването се определя от Педагогическия съвет на конкретното училище.
Целта на националните външни оценявания е да се измерят индивидуалните постижения на учениците по различните предмети и да се определи необходимостта от подкрепа, както и да се осъществи мониторинг на образователния процес на различни равнища - училищно, регионално и национално, посочват от МОН.