До края на деня ще бъдат изтеглени двата локомотива, които дерайлираха в събота на Централна гара в Пловдив, заяви генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Красимир Папукчийски пред БНР. От снощи влаковете се движат по разписание.
Товарен влак е дерайлирал в Пловдив
Тече проверка за теглително уравновесяване на локомотивите, което се провежда под ръководството на председателя на комисията по разследването на инцидента.
В момента се свалят данните от черната кутия на машината.
Локомотивът от Хитрино е водил дерайлиралия влак в Пловдив (СНИМКИ)
Генералният директор на НКЖИ заяви, че не приема тезата на фирмата-собственик на композицията, че счупен език на стрелка е причина за инцидента.
"Бих попитал фирмата – на какво основание могат да кажат това нещо? Защото аз бих задал въпрос – дали са сигурни в състоянието на локомотивите си – дали са в добро състояние", коментира Красимир Папукчийски.
Фирмата превозвач: Счупена стрелка е причината за дерайлирането на влака
Той уточни, че няколко часа преди инцидента по същия маршрут минават две други композиции с по-голяма брутна тежест.
"Не мога да се произнеса за причините. Вчера бяха взети проби от метала на езиковата част, проби и от раменната релса, които са дадени за химически анализ. Предстои и доста сериозна проверка сега на локомотивите, мерене на вагоните. Комисията има доста работа. Реално можем да кажем, когато получим резултатите от химическите проби и след приключване на проверките", коментира генералният директор на НКЖИ.
Красимир Папукчийски допълни, че не се съмнява в релсовия път: "Това е една от най-натоварените гари в България, където минават среднодневно 150 влака. Нямам съмнения, че състоянието на железопътната инфраструктура е лошо, за да преминават такива влакове", категоричен е Папукчийски.
Товарен влак е дерайлирал в Пловдив
Тече проверка за теглително уравновесяване на локомотивите, което се провежда под ръководството на председателя на комисията по разследването на инцидента.
В момента се свалят данните от черната кутия на машината.
Локомотивът от Хитрино е водил дерайлиралия влак в Пловдив (СНИМКИ)
Генералният директор на НКЖИ заяви, че не приема тезата на фирмата-собственик на композицията, че счупен език на стрелка е причина за инцидента.
"Бих попитал фирмата – на какво основание могат да кажат това нещо? Защото аз бих задал въпрос – дали са сигурни в състоянието на локомотивите си – дали са в добро състояние", коментира Красимир Папукчийски.
Фирмата превозвач: Счупена стрелка е причината за дерайлирането на влака
Той уточни, че няколко часа преди инцидента по същия маршрут минават две други композиции с по-голяма брутна тежест.
"Не мога да се произнеса за причините. Вчера бяха взети проби от метала на езиковата част, проби и от раменната релса, които са дадени за химически анализ. Предстои и доста сериозна проверка сега на локомотивите, мерене на вагоните. Комисията има доста работа. Реално можем да кажем, когато получим резултатите от химическите проби и след приключване на проверките", коментира генералният директор на НКЖИ.
Красимир Папукчийски допълни, че не се съмнява в релсовия път: "Това е една от най-натоварените гари в България, където минават среднодневно 150 влака. Нямам съмнения, че състоянието на железопътната инфраструктура е лошо, за да преминават такива влакове", категоричен е Папукчийски.