Опасения от високи такси след концесия на летище София
86961

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Опасения от високи такси след концесия на летище София

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Опасения от високи такси след концесия на летище София
  • Опасения от високи такси след концесия на летище София
  • Опасения от високи такси след концесия на летище София

Концесионерът на Летище София не трябва да се избира по критерий най-висока предложена цена, защото това ще доведе до сериозен ръст на летищните такси и намаляване на броя пътници.

Това смята търговският директор на нискотарифната авиокомпания Ryanair Дейвид О'Брайън. По думите му това, което ще гарантира развитие на летището, е концесията да бъде обвързана с достигане на определен брой пътници в рамките на 10 години.

Редица концесионирани летища, като тези в Кипър, Грузия, Албания и Гърция, показват слабостите в избора на купувач на база най-висока предложена цена, смята търговският директор на Ryanair - Дейвид О'Брайън.

Летище София на концесия, ще спасява БДЖ

"Ако летището бъде продадено на участника с най-висока предложена цена, той ще се превърне в монополист и естествено ще иска възвръщаемост на инвестицията. Ще се стигне до по-високи такси, стагнация и накрая данъкоплатецът ще трябва да финансира програми, за да има пътници на летището."



Според О'Брайън е най-добре концесията да се обвърже с постигане на определени резултати.

"Концесията трябва да бъде дадена на този, който се ангажира да увеличи пътниците на 13,5 милиона до 2026 година. Това ще има голям икономически ефект и е лесно измеримо. Съответно санкциите биха били много лесни - ако купувачът не постигне тази цел, губи концесията."

О'Брайън коментира още, че компанията обмисля да подаде жалба срещу България в Брюксел. Като причина той изтъкна 60-те милиона лева, които България Ер дължи на летище София. Въпреки дълга, аеропортът продължава да обслужва полети на компанията и това може да се смята за държавна помощ, изтъкна О'Брайън.

Към момента от българската авиокомпания се въздържат от коментар.