/ Община Варна
Документи ще се приемат след 1 април
Нова социална услуга „Дневен център за пълнолетни лица с тежки множествени увреждания“, с капацитет 30 места, ще започне да работи от 1 април, съобщиха от дирекция „Социални дейности“ към Община Варна.

Приеха Плана за интегрирано развитие на община Варна

Потребителите ще бъдат подпомагани от специалисти, с цел социално включване и превенция на настаняването им в институции. Услугата ще се предоставя на адрес: Варна, кв. „Аспарухово“, жк. „Дружба“, блок 11, ет.1 и блок 17, вх.Б, етаж 1.

Документи ще се приемат след 1 април в дирекция „Социално подпомагане“, откъдето ще бъде извършено и насочването на потребителите. В рамките на специализираната услуга ще се предоставя комплекс от дейности за пълнолетни лица с тежки множествени увреждания, свързани със задоволяване на ежедневни, здравни, обучителни и рехабилитационни потребности, организиране на свободно време и лични контакти, осигуряване на храна и транспорт.

Новата придобивка е продължение на приключващия проект „Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания“ на Община Варна, който е със срок на изпълнение до 31 март.

Освободиха търговските обекти от плащане на такса „тротоарно право“ във Варна

Със средства по оперативната програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г., в рамките на периода на изпълнение на проекта са ремонтирани, обзаведени и оборудвани помещенията за предоставяне на услугите, закупен е специализиран микробус с платформа за хора с увреждания и са предоставяни социални и здравни услуги на лица с увреждания в продължение на 16 месеца.

За срока на предоставяне на услугите по проекта от 1 декември 2020 г. до 31 март 2022 г., дневна грижа, почасови и мобилни услуги са получили 91 пълнолетни лица с увреждания, като част от потребителите ще продължат да ползват услугите на новия дневен център.

Обща стойност на проекта е в размер на 999 957.80 лева, от които: 849 964.13 лева - финансиране от ЕС чрез Европейския социален фонд и 149 993.67 лева - национално съфинансиране.