/ БГНЕС
Ремонт на Граф Игнатиев
97201
Ремонт на Граф Игнатиев
  • Ремонт на Граф Игнатиев
В понеделник започва ремонтът на столичната улица „Граф Игнатиев” и прилежащите към нея територии. Улицата вече ще е без тротоари, без драстични промени в облика, но цялостно подновена. Срокът за изпълнение на най-мащабния ремонт в София е до средата на октомври. Това включва и площадите „Славейков” и „Гарибалди”, заедно с нови най-модерни релси за трамваите, които да намалят шума в столицата. Фонтанът на площад „Славейков”, заради който почина мъж, също ще бъде възстановен. Вторият етап от реконструкцията ще остане за следващата година – той включва улиците „Иван Шишман” и „6-ти септември”.

Предстои тежък ремонтен сезон в София
 

Ден по-рано от предвиденото – на 7-ми май започва първият етап от големия ремонт на центъра на София. Всичко ще бъде ново и различно, но не толкова драстично.
 
Компанията, спечелила обществената поръчка, е същата, която е поставила плочките пред НДК – „GP Group“.
 
Срокът за изпълнение на целия проект е 10 календарни месеца. Но още до края на октомври „Граф Игнатиев” и прилежащите му територии трябва да бъдат готови.

Кварталните улици - приоритет в строителната програма на Столична община
 
Защо този ремонт ще е толкова тежък, обясни кметът Йорданка Фандъкова:
 
„Включили сме в проекта цялостна реконструкция, като Софийска вода ще подмени канализация, която е изграждана в началото на миналия век. Ще бъдат подменени трамвайните релси, които последно са реконструирани през 80-те години“.
 
Демонтирането на релсите започва веднага и се очаква да продължи една седмица, която ще бъде и най-шумната. След като всичко е готово, ще има няколко важни промени – фонтанът на Славейков ще е възстановен, коли няма да могат да се движат в нито една част от „Графа”, зеленчуковият пазар окончателно си отива и няма да има тротоари – решение на архитектите, начело с Иво Пантелеев.
 
„Преобладаващо по продължение на „Граф Игнатиев” е съчетание от гранит. Само по продължение на „Граф Игнатиев” няма тротоарни бордюри, това е една от най-важните характеристики на нашия проект. Стремежът една сравнително тясна улица да придобие хомогенна повърхност. Ивицата, по която се движат трамваите, ще бъде ясно обозначена с ограничители, които да дефинират тази зона“, посочи Пантелеев.

Архитектът на София: Терени, предназначени за зелени площи, не могат да бъдат застроени
 
Тъй като трамваите ще бъдат спрени, е разработен автобусен маршрут, който да ги замества. За него обясни Евгени Крусев – заместник-кметът по транспорта:
 
„Предвидили сме маршрута да започва от крайната спирка на автобусите, която се намира при зоопарка, да минава по бул. „Черни връх“, бул. „Джеймс Баучер“, бул. „Свети Наум“, по бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ достигайки до ул. „Гурко“. Това е най-близката възможна артерия, която може да понесе движението на автобуси и да бъде възможно най-удобна за хората да я използват“.
 
Глобите за лошо изпълнение и неспазване на срока ще са сурови – 240 000 лева за всеки просрочен ден, а близо милион и половина при констатиране на нередности.

Със затоплянето на времето започват и активните ремонти в София