Ботаническа градина по метода „Монтесори“ откриват в СОУ „Димитър Талев“. Идеята за инициативата се ражда преди месец и с общи усилия ученици и учители успяват да я осъществят. Градината е разположена в двора на учебното заведение и представлява няколко отделни площи, които ще се обработват последователно. Деца със специални образователни потребности садиха цветя и билки под ръководството на педагози, съобщиха от училището.
„Градината изисква почти ежедневни грижи. Чрез нея децата със СОП ще се приучат на трудови навици, ще затвърдятзнанията си за растенията; ще свикнат да работят в екип чрез извършване на практически дейности. Времето, прекарано навън, и труда, който полагат учениците, ще спомогнат за по-пълноценното преодоляване на дефицитите им.“, коментира Весела Панчева, директор на СОУ „Д. Талев“.
Идеята за създаването на градината възниква случайно в екипа от специалисти, работещи с деца със специални образователни нужди в училището. В един от часовете по ресурсно подпомагане педагозите предложили на учениците да изработят популярната играчка „Чичко Тревичко“. Поставянето на семенцата предизвикало голям интерес и отприщило лавина от въпроси сред децата и именно тогава учителите се сетили за метода „Монтесори“. Според него ученето се случва най-пълноценно, когато е подкрепено от практическо упражнение и нагледна основа. По този начин ще бъдат провокирани също вербалната експресия и комуникативните умения на учениците, допълва логопедът на училището Павлета Димитрова.
В екипа преподаватели са включени трима ресурсни учители, логопед и психолог. Всички участват активно в работата и наблюденията им сочат, че трудът в градината и самите растения влияят положително на учениците. Учебната дейност, съчетана с труда в градината е отлична комбинация, която тепърва ще дава още по-добри резултати, категорични са педагозите.