/ Thinkstock/Getty Images
НАСА разработи компютърен чип, който може да работи поне три седмици в атмосферните условия на Венера с високо налягане и температура над 460 градуса Целзий, съобщи ТАСС.

От изследователския център "Глен" казаха, че още никой не е правил електронни схеми за работа в такава среда, които издържат на подобна температура дълго време.

Откритието дава възможност за осъществяване на мисия на Венера.

Откриха защо отслабва магнитното поле на Земята

За противодействие на основния проблем - високата температура и агресивната химическа среда, вместо стандартната силициева основа при изработката на чипа, учените са използвали силициев карбид, а за окабеляването на процесора - танталов силицид.

Процесорът издържа изпитанието при пресъздадените условия на втората планета от Слънчевата система, които бяха проведени за период от три седмици. Той работеше непрекъснато в продължение на 521 часа при температура около 460 градуса Целзий и налягане от 95 килограма на квадратен сантиметър.

Нов тест открива химичния подпис на живота на чужди планети

В историята на опитите за проучване на Венера от 1961 г. от Земята са изпратени 27 космически апарата, 19 от които руски и 6 американски. Последно от СССР там беше изпратен "Вега 2" през 1985 г.