Учените анализирали няколко проби сол, в които открили полиетилен, полипропилен, полиетилен терефталат / ThinkStock/Getty Images
Германски учени откриха микропластмаса в натуралната морска сол fleur de sel (фльор дьо сел), която се образува и събира от повърхността на солниците, съобщи ДПА.

"Това е резултат от невъздържаната ни употреба на пластмаса", каза Барбара Шолц-Бьотхер от Института по морска химия и биология в университета на Олденбург.

Когато хапваш сладолед и хвърлиш опаковката на плажа (ВИДЕО)

Учените са анализирали няколко проби сол. В тях са открили полиетилен, полипропилен, полиетилен терефталат. Тези пластмаси се използват за производството на опаковки и синтетични влакна като микрофибрите.

Гунар Гердтс, морски биолог ог института "Алфред Вегенер", не е изненадан от откритото.

Земята попадна в категорията "токсична планета"

"Във всяка изследвана проба досега откривам микропластмаса, разбира се в различни количества", каза той. Гердтс прави изследвания в Северно море и Арктика от пет години.

Матиас Гелинг от федералния институт за оценка на рисковете каза, че са необходими много изследвания, за да бъде установено дали частиците може да са вредни за човешкото здраве.

До 2050 година: Повече пластмаса, отколкото риба в океаните