Министрите на финансите на Европейския съюз се обединиха около общите принципи на реформата на европейските фискални правила, за да ги приведат в съответствие с икономическите реалности след пандемията, но в документ се посочва, че все още не са договорени важни подробности, предаде Ройтерс.
Страните от ЕС подкрепят голяма част от предложението на Европейската комисия, представено през ноември миналата година, но практическото му прилагане все още е предизвикателство.
Съществуващото ограничение на ЕС от 3% от БВП за бюджетния дефицит и 60% от БВП за дълга ще остане непроменено.
Правителствата с по-висок дълг ще договарят с Комисията индивидуални планове за намаляване на дълга, свързани с реформи и инвестиции, като се отклоняват от универсалното правило за годишно намаляване на дълга с 1/20 от превишението над 60% от БВП.
ЕК ще започне процедури към държавите за прекомерен дефицит по бюджетите
Поради факта, че много държави от ЕС имат дълг, който значително надвишава лимита на ЕС, те ще разполагат с период от четири до седем години, за да го намалят, който ще бъде договорен с Комисията въз основа на анализ на Комисията за устойчивостта на дълга.
Изключение от тези срокове ще може да се прави само ако бъдат предложени реформи и инвестиции, които стимулират растежа, укрепват публичните финанси или се занимават със стратегически приоритети на ЕС, като зеления и цифров преход или отбранителните способности.
По редица технически въпроси обаче все още не е постигнато съгласие.
Очаква се все пак предложението за реформа на фискалните правила да получи принципна подкрепа от финансовите министри, а след това да бъде подкрепено и от лидерите на ЕС на срещата на върха на 22-23 март.
А след това Европейската комисия ще започне да изготвя конкретни предложения по все още отворените въпроси. Тогава ще започне и същественият дебат.
Страните от ЕС подкрепят голяма част от предложението на Европейската комисия, представено през ноември миналата година, но практическото му прилагане все още е предизвикателство.
Съществуващото ограничение на ЕС от 3% от БВП за бюджетния дефицит и 60% от БВП за дълга ще остане непроменено.
Правителствата с по-висок дълг ще договарят с Комисията индивидуални планове за намаляване на дълга, свързани с реформи и инвестиции, като се отклоняват от универсалното правило за годишно намаляване на дълга с 1/20 от превишението над 60% от БВП.
ЕК ще започне процедури към държавите за прекомерен дефицит по бюджетите
Поради факта, че много държави от ЕС имат дълг, който значително надвишава лимита на ЕС, те ще разполагат с период от четири до седем години, за да го намалят, който ще бъде договорен с Комисията въз основа на анализ на Комисията за устойчивостта на дълга.
Изключение от тези срокове ще може да се прави само ако бъдат предложени реформи и инвестиции, които стимулират растежа, укрепват публичните финанси или се занимават със стратегически приоритети на ЕС, като зеления и цифров преход или отбранителните способности.
По редица технически въпроси обаче все още не е постигнато съгласие.
Очаква се все пак предложението за реформа на фискалните правила да получи принципна подкрепа от финансовите министри, а след това да бъде подкрепено и от лидерите на ЕС на срещата на върха на 22-23 март.
А след това Европейската комисия ще започне да изготвя конкретни предложения по все още отворените въпроси. Тогава ще започне и същественият дебат.