Космическата обсерватория “Кеплер“ беше изстреляна през 2009 г. и предназначението ѝ беше откриването на екзопланети / БГНЕС
НАСА съобщи за приключването на мисията на космическата обсерватория "Кеплер" поради изчерпване на горивото ѝ, предадоха световните агенции.

Телескопът функционираше в продължение на девет години. За това време космическият апарат откри над 2600 обекта извън пределите на Слънчевата система.
Щафетата бе поета от космическия телескоп "Тес", който беше изведен в орбита от НАСА през месец април 2018 година. Неговата задача, подобно на "Кеплер", е да открива планети, сродни на Земята, намиращи се в зоната на обитаемост, с помощта на транзитна фотометрия.

На кои планети има подходящи условия за поява на живот?

Космическата обсерватория Кеплер беше изстреляна през 2009 г. и предназначението ѝ беше откриването на екзопланети
Космическата обсерватория “Кеплер“ беше изстреляна през 2009 г. и предназначението ѝ беше откриването на екзопланети БГНЕС

"Кеплер" ще остане на своята орбита, която е безопасна за космическите полети.

С помощта на телескопа "Кеплер" откриха екзопланета, подобна на Земята (ВИДЕО)

Космическата обсерватория беше изстреляна през 2009 година и предназначението ѝ беше откриването на екзопланети.
През 2013 година апаратът получи повреда в системата за ориентиране, при което беше невъзможно той да бъде задържан в правилното направление.

При все това инженерите успяха да вкарат телескопа в безопасен режим и да го приспособят за изпълнението на определени задачи.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук