/ iStock/Getty Images
След проучване, което установи връзка между здравето на чревните бактерии и нивата на тревожност, експертите твърдят, че увеличаването на приема на два специфични вида храни може да помогне за облекчаване на социалната тревожност, съобщи Mirror.

Учените прехвърлиха микроби от изпражненията на хора със социално тревожно разстройство в здрави мишки, което доведе до това, че гризачите показаха засилени реакции на социален страх - особено при среща с други мишки.

Учени откриха чревни бактерии, които карат хората да преяждат и напълняват

Професор Джон Крайън, който е съавтор на изследването, публикувано в Proceedings of the National Academy of Sciences, заяви: "Основното е, че трябва да се грижим за нашите микроби, особено по време на развитието и дори в зряла възраст, за да поддържаме социалния мозък в добро състояние".

Изследователите сравняват чревните микробиоми на 6 тревожни индивида с тези на 6 здрави човека чрез ДНК анализ, като откриват значителни разлики. След като са приложили антибиотици на 72 мишки, за да елиминират родните им микробиоми, те са въвели човешките проби.

След това мишките са подложени на различни тестове, включително социални взаимодействия. При среща с други мишки на гризачите са били давани леки електрошокове, за да се предизвика реакция на страх.

Здравите мишки се възстановявали след спирането на шоковете, но мишките с "тревожни" бактерии не са успели. При мишките, получили микробиоми от тревожни хора, се наблюдават промени в 3 вида бактерии и те изпитват страх при доближаване до други мишки, дори когато няма електрически шокове, за разлика от мишките, получили "здрави" микробиоми.

Поръчването на храна вреди на здравето, психиката и финансите ни

Проучването открива, че експериментът е променил хормоналните и имунните реакции на мишките, което показва, че чревните микроби влияят пряко върху повишения социален страх и тревожност. Крайън каза: "Увеличаването на количеството фибри и ферментирали храни в диетата може да има благоприятен ефект".

Увеличаването на количеството фибри в диетата и консумирането на ферментирали храни като кимчи, кефир и кисело зеле, както и някои сирена, може да намали нивата на тревожност.

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня