/ БГНЕС
Пореден влаков инцидент заради паднала скала
100078
Пореден влаков инцидент заради паднала скала
  • Пореден влаков инцидент заради паднала скала
Пътническият влак от Септември за Добринище се е ударил в паднала върху железния път земно-скална маса. След удара е дерайлирал локомотивът на теснолинейката с първа талига, съобщиха от БДЖ. Заради инцидента от 06:12 часа днес е преустановено движението на влаковете в участъка между гарите Якоруда и Белица.

Бърз влак излезе от релсите между Своге и Реброво
 
Няма пострадали пътници и служители на националния железопътен превозвач. Предните колела на първата талига са стъпили на падналите камъни, локомотивът е прав, а вагоните са мястото си, каза за Дарик председателят на гражданското сдружение „За теснолинейката“ Кристиян Ваклинов, позовавайки се на информация от екипите на място. Той подчерта, че по планинското трасе падането на земна маса и камъни се случва често.
 
До възстановяване на движението влаковете ще се движат в участъците Белица - Добринище и Септември - Якоруда. Направена е организация за превоз с автобуси на пътниците между Белица и Якоруда.

теснолинейка
Гражданското сдружение За теснолинейката

19 ноември: Влак дерайлира в Кресненското дефиле, осем са пострадали
 
Аварийни екипи и възстановителна техника на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ са на място и отстраняват щетите. До 16:00 ч. ще бъде възстановено движението по жп линията с дерайлиралия влак, съобщи за Дарик инж. Гошо Къчков, директор на Железопътна секция-Пловдив. Близо 30-40 кубика пръст се е свлякла от ската до жп линията, каза той. По думите му в проблемните участъци обходът на железния път е денонощен, като през нощта огледът се прави преди минаването на влака.
 
Преди месец движението на теснолинейката беше спряно заради нестабилност на скален откос. Тогава от Националната компания „Железопътна инфраструктура“ съобщиха, че екипи на компанията ще правят проверка на потенциално опасни участъци по линията преди преминаването на всеки влак.

влак септември Добринище
БГНЕС