На пленарното заседание омбудсманът Диана Ковачева ще представи доклад в парламента за дейността на обществения защитник през 2019 г.
От данните в него е видно, че близо 50 хил. граждани са получили съдействие от омбудсмана. Над 22 хил. души са се обърнали към институцията с подписки по конкретни въпроси. Броят на получените жалби и сигнали през 2019 г. е 12 916, което е с 1% повече в сравнение с този през 2018 г., а на приключените жалби и сигнали е 13 762.
Миналата година е била важна за институцията, защото е акредитирана от ООН с правозащитен статут „А“, което означава, че омбудсманът работи в съответствие с най-високите стандарти на ООН за защита правата на човека, отчитат от институцията.
През 2019 г. общественият защитник е сезирал пет пъти Конституционния съд, отправил е 4 искания за тълкувателни решения, 13 законодателни инициативи и становища и е организирал 35 кръгли маси и обществени дискусии. Отправени са 1823 препоръки и повече от половината от тях са били изпълнени от страна на институциите.
Омбудсманът отбелязва още, че въпреки пандемията COVID-19 институцията не е спирала да работи.
През 2019 г. оплакванията на гражданите, свързани с предоставяне на ВиК услуги, електроснабдяване и финансови услуги са увеличени в сравнение с 2018 г.
От данните в него е видно, че близо 50 хил. граждани са получили съдействие от омбудсмана. Над 22 хил. души са се обърнали към институцията с подписки по конкретни въпроси. Броят на получените жалби и сигнали през 2019 г. е 12 916, което е с 1% повече в сравнение с този през 2018 г., а на приключените жалби и сигнали е 13 762.
Миналата година е била важна за институцията, защото е акредитирана от ООН с правозащитен статут „А“, което означава, че омбудсманът работи в съответствие с най-високите стандарти на ООН за защита правата на човека, отчитат от институцията.
През 2019 г. общественият защитник е сезирал пет пъти Конституционния съд, отправил е 4 искания за тълкувателни решения, 13 законодателни инициативи и становища и е организирал 35 кръгли маси и обществени дискусии. Отправени са 1823 препоръки и повече от половината от тях са били изпълнени от страна на институциите.
Омбудсманът отбелязва още, че въпреки пандемията COVID-19 институцията не е спирала да работи.
През 2019 г. оплакванията на гражданите, свързани с предоставяне на ВиК услуги, електроснабдяване и финансови услуги са увеличени в сравнение с 2018 г.