97176
Експерти виждат „бисери“ в законови проекти за движение по пътищата
Правителството няма визия за нов модел на пътна безопасност, заяви Богдан Милчев от Института за пътна безопасност по време на дискусия за рисковете, скрити в новите проекти за закони за движение по пътищата. На събитието присъстваха над десет граждански организации, които настояха законопроектите да бъдат спрени и в работните групи по изготвяне на нови текстове да бъдат приети експерти от неправителствения сектор.
Взимат ни книжката на пътя, ако имаме неплатена глоба
Системата на пътната безопасност в България се управлява импровизирано, каза Богдан Милчев и добави, че от 10 години в Министерски съвет не е внасян доклад за състоянието на пътната безопасност. Той изтъкна, че са получени 75 страници критични бележки по новите законопроекти, като броят им се увеличава. Текстовете крият проблеми за всички участници по пътищата – за велосипедистите, за мотористите, за хората с увреждания, посочи Милчев и даде няколко конкретни примера.
Ще се явяваме на нов шофьорски изпит след три нарушения на пътя?
"Отменят правилото, че дясностоящият има предимство в кръгово движение. Те искат да извадят България от конвенцията. Това означава, че всички чужденци, които идват в България, трябва да знаят, че България се движи по други правила. Те стигат още по-далече - разменят местата от един закон в друг, тъй като разделяйки механично закона, дават правомощия на министъра на транспорта в Закона за движение по пътищата, а тези правомощия трябва да бъдат в Закона за пътните превозни средства. И обратното правят - включват МВР в Закона за пътните превозни средства, вместо да бъдат в Закона за движение по пътищата. Също констатираме голям бисер: изискването за задължително оборудване на всички автомобили с вериги от 15 ноември до 1 март", каза Милчев.
Организация настоява за Закон за движението по пътищата с напълно нова концепция
Той допълни и че се предлага въвеждане на правило, което забранява превключването на скорости на ЖП прелез: "Хора, това правило беше 1968-а година, когато автомобилите не бяха толкова технически надеждни. Тези експерти, които трябва да гарантират нашата сигурност, ние не ги знаем кои са, но те живеят в друго време".
Ще купуват камери за контрол на скоростта с пари от глоби?
Богдан Милчев добави, че предложените законопроекти трябва да бъдат спрени и да се изготвят нови, но с участието на експерти от неправителствените организации.
Взимат ни книжката на пътя, ако имаме неплатена глоба
Системата на пътната безопасност в България се управлява импровизирано, каза Богдан Милчев и добави, че от 10 години в Министерски съвет не е внасян доклад за състоянието на пътната безопасност. Той изтъкна, че са получени 75 страници критични бележки по новите законопроекти, като броят им се увеличава. Текстовете крият проблеми за всички участници по пътищата – за велосипедистите, за мотористите, за хората с увреждания, посочи Милчев и даде няколко конкретни примера.
Ще се явяваме на нов шофьорски изпит след три нарушения на пътя?
"Отменят правилото, че дясностоящият има предимство в кръгово движение. Те искат да извадят България от конвенцията. Това означава, че всички чужденци, които идват в България, трябва да знаят, че България се движи по други правила. Те стигат още по-далече - разменят местата от един закон в друг, тъй като разделяйки механично закона, дават правомощия на министъра на транспорта в Закона за движение по пътищата, а тези правомощия трябва да бъдат в Закона за пътните превозни средства. И обратното правят - включват МВР в Закона за пътните превозни средства, вместо да бъдат в Закона за движение по пътищата. Също констатираме голям бисер: изискването за задължително оборудване на всички автомобили с вериги от 15 ноември до 1 март", каза Милчев.
Организация настоява за Закон за движението по пътищата с напълно нова концепция
Той допълни и че се предлага въвеждане на правило, което забранява превключването на скорости на ЖП прелез: "Хора, това правило беше 1968-а година, когато автомобилите не бяха толкова технически надеждни. Тези експерти, които трябва да гарантират нашата сигурност, ние не ги знаем кои са, но те живеят в друго време".
Ще купуват камери за контрол на скоростта с пари от глоби?
Богдан Милчев добави, че предложените законопроекти трябва да бъдат спрени и да се изготвят нови, но с участието на експерти от неправителствените организации.