МОМН планира промяна при националното външно оценяване след 4-ти клас

МОМН планира промяна при националното външно оценяване след 4-ти клас
МОМН планира промяна при националното външно оценяване след 4-ти клас / снимка: Sofia Photo Agency, архив
Министерството планира промяна при националното външно оценяване след 4-ти клас
54066
Министерството планира промяна при националното външно оценяване след 4-ти клас
  • Министерството планира промяна при националното външно оценяване след 4-ти клас

От следващата година ще бъде внесена промяна при националното външно оценяване след 4-ти клас. Това стана ясно при представяне на резултатите от изпита за тази година. Идеята е от следващата година в изпита да се заложи на повече задачи с отворен отговор, но предстои анализ какво точно да се коригира.

Зам.-министърът на образованието Милена Дамянова обясни, че четвъртокласниците са постигнали много високи резултати, но въпреки това се обмисля как изпитът от следващата година да се промени: "Ще предвидим да има повече задачи с отворен отговор, повече задачи, които да поставят учениците в нестандартна ситуация, които да ги накарат да покажат уменията си в една такава житейска ситуация".

В националното външно оценяване след 4 клас са се включили малко над 57 000 деца от близо 2 000 училища в страната. От Министерство на образованието обясниха, че не се забелязва драстични разлики с предходни години.

Учениците от училищата в Смолян, София-град, Благоевград, Кърджали и Плевен са постигнали най-високи резултати, а тези от Сливен, Търговище и Хасково - най-ниски.

Началното училище "Св. Климент Охридски" в Кюстендил е отличникът на националното външно оценяване, а Основно училище "Георги Стойков Раковски" в Голямо ново е с най-ниски резултати.

В частта по български език и литература учениците са се справили най-добре при четенето с разбиране и фактите, свързани с изучаване автори и творби.

"По математика учениците най-успешно се представят при задачите, свързани с прилагане на алгоритмите за смятане. При "Човекът и природата" не ги затрудняват задачи, които включват нагледна образна опора. Успешно и почти без грешка са се справили с това, както и със задачи, които се опират на техен осмислен и придобит жизнен опит, нещо, което са докосвали, виждали, усещали, успяват да отговорят лесно", обясни Евгения Костадинова, експерт в министерството.