98657
Бивши шефове на АПИ не виждат вина в агенцията за трагедията край Своге
Никаква вина в АПИ не откриха двамата й бивши шефове Лазар Лазаров и Дончо Атанасов. Двамата бяха привикани днес в следствието на разпит във връзка с катастрофата край Своге, при която загинаха 17 души. По думите на Дончо Атанасов агенцията е свършила всичко, което е могла, за да обезопаси участъка на катастрофата, а АПИ не разполагала с достатъчно механизми, за да накара фирмата изпълнител на ремонта да отстрани дефектите по пътя.
Лазар Лазаров пък заяви, че районът на катастрофата е безопасен, ако се спазват правилата на движение. Единственият обвиняем за катастрофата до момента е шофьорът на автобуса Григор Григоров.
Въпреки информации, че Дончо Атанасов и Лазар Лазаров са привикани в следствието, за да им бъдат връчени обвинения, двамата излязоха оттам без такива. По думите на Дончо Атанасов двамата били разпитвани за качеството на асфалта, за което АПИ не носела отговорност.
Министерски оставки заради трагедията край Своге
„Отговорността за асфалтовите настилки по договори на ФИДИК се носи от консултанта по договора и от строителния надзор. Те са им вменени в правата и задълженията, тоест държавата е предоставила, както и Законът за устройство на територията на строителните надзори, а тук и на инженера по договора, който е носител за качеството на вложените материали за целия инвестиционен проект от край до край, включително и изпълнението на гаранционните срокове и отстраняването на дефектите”, каза той.
Борисов поиска три министерски оставки заради трагедията край Своге
По думите на Атанасов агенцията си свършила работата и направила всичко, което е трябвало, за да обезопаси и обозначи участъка. „Всички действия, които е трябвало да се предприемат тогава, сме ги предприели: ограничили сме скорост, сложили сме допълнително обезопасяване”, каза той. Механизмите на АПИ да накара фирмата изпълнител да отстрани дефектите обаче били малко. „По договори на ФИДИК е трудно, договорите на ФИДИК са доста особени, изчетете ги и ще видите”, каза той.
Според Лазар Лазаров пък пътният участък дори е безопасен, ако се спазват правилата на движение. „Хиляди коли минават всеки ден от там без инциденти, което е доказателство, че тези завои се вземат”, каза той.
На подобно мнение бе и Дончо Атанасов. „Всичко, което сме могли да направим съгласно договорите, сме го направили. Сложили сме знаци, ограничили сме скоростта драстично. Превишението на скоростите, за което ние имаме замерване, е над 30-40 процента на всички автомобили, не говорим само за леките, а и за тежкотоварните, и автобусите”, каза той.
На въпрос открива ли пропуски в работата на АПИ, които биха могли да са довели до трагедията, Атанасов откровено отговори с „не”.
Всичко за трагичната катастрофа край Своге на 25 август четете тук
При катастрофата край Своге миналата събота загинаха 17 души, след като автобус с пътници излетя през мантинелата и падна върху бетонна площадка. Впоследствие се разбра, че за опасния участък е сигнализирано многократно до институциите. Асфалтовата проба, взета от мястото на инцидента, показа наличие на варовик, което по думите на подалия оставка министър Николай Нанков е недопустимо спрямо нормите. И до момента единственият обвиняем за инцидента остава шофьорът на автобуса – Григор Григоров, който от два дни е поставен под домашен арест.
Лазар Лазаров пък заяви, че районът на катастрофата е безопасен, ако се спазват правилата на движение. Единственият обвиняем за катастрофата до момента е шофьорът на автобуса Григор Григоров.
Въпреки информации, че Дончо Атанасов и Лазар Лазаров са привикани в следствието, за да им бъдат връчени обвинения, двамата излязоха оттам без такива. По думите на Дончо Атанасов двамата били разпитвани за качеството на асфалта, за което АПИ не носела отговорност.
Министерски оставки заради трагедията край Своге
БГНЕС
Борисов поиска три министерски оставки заради трагедията край Своге
По думите на Атанасов агенцията си свършила работата и направила всичко, което е трябвало, за да обезопаси и обозначи участъка. „Всички действия, които е трябвало да се предприемат тогава, сме ги предприели: ограничили сме скорост, сложили сме допълнително обезопасяване”, каза той. Механизмите на АПИ да накара фирмата изпълнител да отстрани дефектите обаче били малко. „По договори на ФИДИК е трудно, договорите на ФИДИК са доста особени, изчетете ги и ще видите”, каза той.
БГНЕС
На подобно мнение бе и Дончо Атанасов. „Всичко, което сме могли да направим съгласно договорите, сме го направили. Сложили сме знаци, ограничили сме скоростта драстично. Превишението на скоростите, за което ние имаме замерване, е над 30-40 процента на всички автомобили, не говорим само за леките, а и за тежкотоварните, и автобусите”, каза той.
На въпрос открива ли пропуски в работата на АПИ, които биха могли да са довели до трагедията, Атанасов откровено отговори с „не”.
Всичко за трагичната катастрофа край Своге на 25 август четете тук
При катастрофата край Своге миналата събота загинаха 17 души, след като автобус с пътници излетя през мантинелата и падна върху бетонна площадка. Впоследствие се разбра, че за опасния участък е сигнализирано многократно до институциите. Асфалтовата проба, взета от мястото на инцидента, показа наличие на варовик, което по думите на подалия оставка министър Николай Нанков е недопустимо спрямо нормите. И до момента единственият обвиняем за инцидента остава шофьорът на автобуса – Григор Григоров, който от два дни е поставен под домашен арест.