Годишният обем на европейския рекламен пазар може да нарасне до 16 млрд. евро към 2012 г., съобщава днес Би Би Си, като се позовава на проучване на Forrester Research.

Делът на интернет рекламата от пазара на рекламните услуги се очаква да нарасне до 18 на сто от настоящите 9% към 2012 година. 52% от европейците редовно използват интернет, като отдават предпочитанията си на световната мрежа вместо на телевизора. При това Великобритания продължава да държи първенството по обем на интернет реклами, изпреварвайки Германия и Франция, информира БТА.

Проучването е установило, че европейските интернет потребители провеждат средно около 14,3 часа седмично онлайн, като остават пред телевизора само 11.3 часа седмично. За четене на вестници и списания европейците отделят само по 4.4 часа седмично. В резултат на по-широкото използване на интернет 36% от европейците са започнали да гледат телевизия по-малко.

В доклада на Forrester Research се отбелязва, че търсачките продължават да доминират на пазара на интернет рекламата, като изпреварват останалите средства, като например рекламите по електронната поща.