Изцяло ново течение в ренесансовата живопис беше създадено в последното издание на "С Рачков всичко е възможно" в ефира на NOVA. А именно - шедьоври с живи модели.

В студиото бе изрисувана една от емблематичните сцени, изобразени от великия художник Микеланджело на тавана на Сикстинската капела във Ватикана.

Веселин Маринов разкри най-голямото богатство в трезора си

Зрителите наблюдаваха на живо "Сътворението на Адам" с Герасим Георгиев - Геро в ролята на Господ и Станимир Гъмов като Адам
 

Пресъздаването на ренесансовия шедьовър наложи тоталното преобразяване на двамата актьори - Гъмов трябваше да сложи смокинов лист и да дебютира в почти "адамово облекло", а Геро се обзаведе с дълга коса, брада и бяла роба. След което дойде и най-трудната част - как вместо с четка, картината да бъде нарисувана с телата им. 

Двамата легнаха върху бялото платно, а останалите участници в комедийното шоу сред които бяха Гала и мъжът до нея Стефан, Петьо Петков – Шайбата, Явор Борисов и Петър Калчев ги окуражаваха. Лично Борислав Захариев - Боби Турбото се вживя на Микеланджело в сюблимния момент и нагласи телата на двамата актьори по подобие на фреската.



В "Сътворението на Адам" Микеланджело пресъздава библейския разказ, в който Бог вдъхва живот на първия човек. Образът на почти докосващите се ръце на Бог и Адам е емблематичен за творбата. Божията дясна ръка е протегната, за да даде искрата на живота от собствения си пръст на Адам, за да напомня, че човекът е създаден по образ и подобие на Бога.

Зад гърба на Господ пък има дузина ангели, за чието изобразяване се жертва самият водещ Димитър Рачков, полягайки на платното до Геро.
 


"Сътворението на Адам" е една от най-възпроизвежданите религиозни картини на всички времена. До сега обаче никой не й бе вдъхвал толкова живот в буквалния смисъл.

Най-смешният обир на трезор в „С Рачков всичко е възможно“

Микеланджело Буанарто е заложил дузина тайни символи във фреските, които е рисувал в продължение на години в Сикстинската капела. Специално в сцената за сътворението на Адам съвременните тълкувания са две и те са съсредоточени върху сцената с Бог. Едната гласи, че тя символизира човешкия мозък, а другата - раждането на човека.
 


Американският лекар Франк Мешбергер посвещава статия на сцената в списанието на Американската медицинска асоциация, в която отбелязва, че фоновите фигури и форми, изобразени зад тялото на Господа, изграждат анатомично точна картина на човешкия мозък. Според Мешбергер границите във фреската приличат удивително на главните сулци на главния мозък във вътрешната и външната повърхност на мозъка, мозъчния ствол, предния лоб, базиларната артерия, хипофизната жлеза и зрителната хиазма.

Според втората версия, червената плащ около Бога има формата на женска матка. Група италиански изследователи публикува статия в Mayo Clinic Proceedings, според която изображенията на плаща и следродовата матка имат прилика. "Това е интересна хипотеза, която представя Сцена на Сътворението като идеализирано представяне на физическото раждане на човека", смята ученият Енрико Брускини.