Образователният министър Красимир Вълчев присъства на конференцията „Образование от А до #. Иновативното училище“, където постави отлична оценка на училищата за справянето им с дистанционното обучение, но все пак подчерта, че няма по-добра подготовка от присъствената.

"Учителите се справиха отлично, но нека оценката да не е 6, а да е 5,50", каза министър Вълчев и благодари на учителите, на образователните институции, и отбеляза, че в извънредната ситуация, свързана с коронавируса, образователната система е показала, че може да се разчита на нея.

„Новата учебна година трябва да започне присъствено, но за съжаление, много вероятно е цялата следваща учебна година да живеем в условията на коронавируса, в пандемична ситуация, което ще наложи постоянно "превключване" в образованието. Нещо, което се случва в момента при детските градини”, каза Вълчев и обясни, че вчера е било обсъдено как това "превключване" да става при варианти за по-малки групи, или за отделен клас, за отделна смяна, а не за цялото училище, за да се проведат по-бързо тестовете (за коронавируса, ако се наложи да се правят), за да се върнат децата по-бързо в училище. 

Министърът посочи, че не трябва прекалено да се превъзнасяме по обучението чрез информационни технологии. По думите му, то дори е вредно за учениците в ранна възраст и по-подходящо за тези в гимназиален и прогимназиален етап. 


„За да развием абстрактното мислене и общата интелигентност, трябва да насърчим учениците да учат математика. Беше ми представено социологическо проучване, от което става ясно, че най-много деца и родители вярват, че областта на информационните технологии имат най-добри шансове за пълноценна трудова реализация високи доходи. Това обаче не може без математика, а резултатите по математика са тревожно ниски“, обясни Красимир Вълчев.

Според него, българските ученици трябва да бъдат максимално добре подготвени що се отнася до цифровата активност.
 
 

От образователното министерство планират над 90% от образователното съдържание да бъде визуализирано безплатно, споделено и изготвено от учителите, както и STEM центрове във всички училища.

Неравенствата при електронното обучение са най-често с културен, а не социално-икономически произход.

„Неравенствата са факт навсякъде, в България също. Имаше деца, които поради липса на устройства не бяха включени ефективно в електронното обучение“, допълни той.

Според Вълчев друг проблем е била интернет свързаността и точно затова в районите, в които е имало концентрация на невключени в електронното обучение деца, са били поставени WiFi точки с помощта на мобилните оператори.

От МОН планират за училищата да бъдат закупени повече електронни устройства, които при нужда да се предоставят за ползване на учениците.